استاندار خوزستان گفت: اصل بر این است که شبکه جمع آوری آب های سطحی ساخته شود اما هزینه سنگینی در بردارد که شاید از توان شهرداری خارج باشد.

هزینه سنگین طرح، جمع آوری فاضلاب اهواز از عهده شهرداری خارج است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان بعد از ظهر امروز سه شنبه ۲۶ آذر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سامانه بارشی قوی که از جنوب استان وارد شد بارندگی های زیادی را به دنبال داشت، در آبادان  ۱۱۲.۵، در اهواز ۷۵ و  در هندیجان، رامهرمز، ماهشهر ۵۰ تا ۶۵ میلیمتر بارندگی بوده است. 
شریعتی با اشاره به اینکه این بارش ها در طول سه ساعت مشکلاتی را برای مردم پیش آورده است خبر داد: نقاط زیادی در شهرهای اهواز و کارون دچار آبگرفتگی شده است و آب وارد برخی از منازل شده است و مردم را دچار رنج کرده است.
وی تاکید کرد: متاسفانه سیستم دفع و جمع آوری آبهای سطحی در اهواز وجود ندارد، بخش زیادی از سیستم فاضلاب هم دچار فرسودگی است و بخش دیگر نیز تنها کشش دفع فاضلاب را دارد. تمام دستگاه‌های استانی از شب گذشته بسیج شده‌اند و به کمک اهواز و کارون آمده اند. شرکتهای فولاد خوزستان ملی و حفاری مناطق نفت خیز جنوب و سایر دستگاههای اجرایی و خود مردم در حال امدادرسانی هستند.
مقام عالی دولت در خوزستان اضافه کرد: مشکلاتی برای اسباب و اثاثیه منازل مردم ایجاد شده که در حال تخلیه آب از منازل هستیم و در مرحله بعد خسارت‌ها برآورد و بررسی خواهد شد و اقدامات بعدی در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی با تاکید بر این مهم که باید طرح جمع‌آوری شبکه فاضلاب اهواز را تکمیل کنیم، افزود: در صورت تکمیل این شبکه، دفع آب های سطحی به میزان قابل ملاحظه‌ای تسریع خواهد یافت البته اصل بر این است که شبکه جمع آوری آب های سطحی ساخته شود اما هزینه سنگینی در بردارد که شاید از توان شهرداری خارج باشد. اگر ظرف ۲ تا ۳ سال آینده شبکه جمع آوری فاضلاب در اهواز و کارون تکمیل شود جمع آوری و دفع آبهای سطحی در بارش های سیل آسا مانند بارش اخیر کمک زیادی می‌کند و رنج مردم را به حداقل می رساند.
شریعتی تصریح کرد: تلاش برای اجرای این کار وجود دارد همه مقامات استانی ملی و مسئولان نظام به این امر توجه دارند،
اگر بنا به انتقال و اسکان شهروندان باشد این اقدام انجام خواهد شد و هم اکنون در شهرستان کارون امکان اسکان را تدارک دیده ایم.

برچسب‌ها