همدان _وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امسال ۸ هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی جدید افتتاح می‌کنیم که در تاریخ کشور بیشترین تختی را که افتتاح کرده بودیم سالی ۴ هزار و ۵۰۰ مورد بود گفت: مشکلی در داروهای استراتژیک نداریم.

آیت الله مفتح در نهضت اسلامی الگو وپیشوا بود
به گزارش قدس آنلاین ،سعید نمکی ظهر سه شنبه در مراسم  نکوداشت وحدت  حوزه و دانشگاه و گرامیداشت یاد شهید آیت‌الله مفتح به نقش مهم همدان در دوره‌های مختلف تاریخی پرداخت و اظهار کرد: امروز در سرزمینی حضور دارم که تاثیرات مهمی در تمدن این مرز و بوم داشت.
وی با بیان اینکه همدان نقش فراوانی در توسعه فرهنگ تمدن اسلامی داشته و از طرفی مهد پرورش بزرگمردان و دانشمندان بسیاری نیز هست، اشاره‌ای به تغییر نام دانشگاه علوم پزشکی همدان به «ابن سینا» زد و این اقدام را افتخار بزرگی دانست.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه متاسفانه ابن سینا در سرزمین ما ناشناخته مانده است اضافه کرد: این مرد بزرگ ۵۸ سال عمر کرد و بیشتر عمر خود را سوار بر اسب و از این منطقه به منطقه دیگری برای علم‌آموزی و گسترش آن صرف کرد.
وی با اشاره به اینکه بوعلی سینا تألیفات بسیاری داشت که اغلب آنها توسط مخالفان او و یا دشمنان دین و علم به آتش کشیده شد گفت: او دومین مرد در تاریخ است که در نوجوانی او را فقیه می شناختند، تکرار این فرد در تاریخ که ادیب دانشمند و... بود جای   تأمل دارد.
نمکی گفت: تاریخ نشان می دهد که او عاشق علی(ع) پیامبر گرامی اسلام بود اما مظلوم واقع شد همانطور که فردوسی در سرزمین خود مظلوم واقع شد.
وی خاطرنشان کرد: در مورد بوعلی سینا قضاوت‌های مختلفی وجود دارد که مردمان و دانشمندان دانشگاه‌های همدان باید در شخصیت این بزرگمرد تاریخ واکاوی داشته باشند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سخنانش با بیان اینکه شهید آیت‌الله مفتح نخستین پرچمدار اتحاد حوزه و دانشگاه در سال‌های بعد از انقلاب بود گفت: شخصیتی مانند آیت‌الله مفتح در نهضت اسلامی الگو و پیشوا بودند.

برچسب‌ها