گردان‌های عزالدین القسام فلسطین از ضربه امنیتی مهم به دشمن صهیونیستی در عملیاتی تحت عنوان «سراب» خبر داد.

عملیات سراب؛ ضربه امنیتی مهم حماس به رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از المیادین، گردان‌های عزالدین القسام جنبش حماس ضربه امنیتی مهم به دشمن صهیونیستی در عملیاتی تحت عنوان «سراب» رونمایی کرد.

شبکه المیادین برای اولین بار جزئیات این عملیات را که در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ اتفاق افتاده در مستندی ۲۵ دقیقه‌ای تحت عنوان "سراب" پخش کرد.

بر اساس این مستند سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی قصد داشت با استفاده از یک شهروند فلسطینی در نوار غزه به عنوان جاسوس که وضعیت معیشتی خوبی هم نداشته است، به برخی اهداف خود در نوار غزه از جمله انفجار موشک‌های دوربرد مقاومت در غزه در داخل انبارها، تعیین موقعیت شلیک موشک‌ها و راکت‌های مقاومت در زمان درگیری‌ها و ضربه وارد کردن به سامانه موشکی و امنیتی مقاومت دست یابد.

فرمانده امنیتی گردان‌های عزالدین القسام در این باره گفت: «عملیات امنیتی سراب بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ انجام شد. ما منابع اطلاعاتی دشمن اشغالگر را تعقیب کرده، دستگاه اطلاعات آن را معدوم و شریان اطلاعاتی آن را قطع می‌کنیم.»

نیروهای امنیتی مقاومت در جریان عملیات رصد و پیگیری اوضاع در باریکه غزه به هدف شوم دشمن صهیونیستی پی برده و با ارائه سریع طرحی سازمان اطلاعات دشمن صهیونیستی را دور زده و آن‌ها را دشمن را فریب می‌‎دهند.

فرمانده نیروهای امنیتی مقاومت گفت: «ما در نبردی امنیتی با دشمنی هستیم که به پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا مسلح است. ما نحوه عملکرد دشمن را رصد و گره‌های مراحل اجرای عملیات سراب را گشودیم.»

در حالی که شخص مورد نظر با نیروهای مقاومت همکاری می‌کرده، سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی را فریب داده و تظاهر به همکاری با آن‌ها می‌کند.

نیروهای گردان عزالدین قسام در راستای پیشبرد طرح خود و گمراه‌سازی دشمن، اجازه می‌دهند این شخص اطلاعاتی در مورد موشک‌های مقاومت در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد.

این درحالی است که نیروهای امنیتی مقاومت با شنود مکالمه‌های تلفنی صهیونیست‌ها اسامی افسران سازمان اطلاعات صهیونیستی که مسئول پیگیری اوضاع نوار غزه بودند را کشف می‌کند.

وی افزود: «اطلاعات بسیاری را از نحوه تفکر امنیتی و اطلاعاتی فرماندهان دشمن به دست آوردیم. اسرائیلی‌ها پس از گذشت دو سال متوجه شدند که مقاومت آن‌ها را فریب داده است. آنچه امروز اعلام می‌شود بخشی از تلاش‌ها امنیتی مستمر ماست.»

در فایلی صوتی که ضبط شده، بحت و حیرت افسر صهیونیست زمانی که متوجه می‌شود جاسوس آن‌ها در حقیقت از مهره‌های مقاومت بوده، کاملا مشخص است.

وی افزود: «ما دشمن را فریب دادیم و وارد عملیات کردیم در حالی از همه چیز اطلاع داشتیم. ما موفق شدیم بیش از یک سال به فریب دشمن ادامه دهیم. به صورت مستند هم از طریق صدا و تصویر و هم از طریق امکانات و فناوری به جزئیات هدف دشمن پی بردیم. افسران دستگاه اطلاعات اسرائیل "شاباک" در دامی که برایشان پهن کرده بودیم گرفتار شدند.»

مقاومت همچنین سیستم‌های فنی که رژیم صهیونیستی برای شخص مورد نظر می‌فرستاده را مصادره کرده است.

مقام فلسطینی تصریح کرد: «تماس های تلفنی آن‌ها با منبع اطلاعاتی که در اختیار هر دو طرف ما بود را ضبط کردیم. در این تماس ها نام افسران شاباک که در نوار غزه فعالیت دارند برده شده است. منبع اطلاعات تحت نظر مقاومت قرار داشت و اطلاعات ارسالی دشمن برای او را مصادره کردیم. افسر شاباک از منبعی که آن‌ها را فریب داده بود از زبان سران رژیم صهیونیستی تشکر کردند.»

انتهای پیام/

گردان‌های قسام هدف خود از این عملیات را غافلگیر کردن دشمن در هر جنگ یا درگیری در آینده بر شمرده اند.

وی گفت: «هدف ما از این عملیات امنیتی غافلگیری دشمن با به شکست کشاندن طرح هایش در هر تنشی که قصد آن را دارد بود. ما موفق شدیم توانایی های امنیتی و اطلاعاتی دشمن را در این عملیات به چالش کشیده و اهداف خود را محقق کنیم.»

در پایان این فیلم مستند، تصاویری از شلیک موشک‌های دوربرد که دشمن صهیونیستی از طریق این شخص به دنبال نابودی آن بود، دیده می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها