خراسان شمالی- رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی، نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل استانداری خراسان شمالی دکتر ولی الله حیاتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اجرای ماده ۵۰ قانون انتخابات، در حوزه انتخابیه بجنورد، گرمه ،جاجرم،مانه و سملقان و راز و جرگلان ۸۸ نفر ثبت نام کردند که شش نفر از آنان قبل از رسیدگی به صلاحیت ها انصراف و صلاحیت ۱۵ نفر هم تایید نشد.

وی افزود: در حوزه انتخابیه شهرستان شیروان ۲۶ داوطلب ثبت کردند یک نفر قبل از رسیدگی در هیات های اجرایی انصراف و یک نفر هم رد صلاحیت شد.

حیاتی خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه شهرستان اسفراین هم ۲۶ نفر ثبت نام کردند که هیچ کسی انصراف نداد و کسی هم رد صلاحیت نشد.

وی تصریح کرد: به استناد ماده ۵۱ قانون انتخابات،فرمانداران مراکز حوزه انتخابیه،دلایل رد صلاحیت ها را به صورت کتبی باید به داوطلبان اعلام کنند و به استناد تبصره ذیل ماده ۵۱ هم داوطلبان ۴ روز مهلت قانونی دارند تا اعتراض خود را به هیات نظارت اعلام کنند.

حیاتی در ادامه افزود: به استناد ماده ۵۲ نیز هیات نظارت استان ۲۰ روز مهلت قانونی دارد تا به این اعتراض ها رسیدگی و نتایج را به فرمانداران حوزه های انتخابیه اعلام کنند.

برچسب‌ها