رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد گفت: نوسانات قیمت چه افزایش و چه کاهش تاثیر منفی بر وضعیت فروش طلا دارد.

نوسانات قیمت، مردم را از خرید طلا منصرف می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، باقر معبودی‌نژاد  در خصوص تاثیر نوسانات قیمت‌ بر بازار اظهار کرد: وضعیت فروش طلا در بازار به صورت ایده‌آل نیست، اما از چند وقت گذشته بهتر است و در بازار خریدار وجود دارد، اما این نوسانات قیمت چه افزایش و چه کاهش تاثیر منفی بر وضعیت فروش طلا دارد و خریداران از خرید طلا منصرف می‌شوند بدین صورت که اگر قیمت افزایش پیدا کند می‌خواهند صبر کنند تا ارزان شود و اگر ارزان شود صبر می‌کنند تا بیشتر ارزان شود.

وی ادامه داد: نوسانات طلا و سکه تابعی از قیمت دلار است، مدتی عرضه دلار اندکی کمتر شده بود و با توجه به آغاز سال نو میلادی و مسافرت‌هایی که برای این زمان تدارک دیده شده است تقاضا برای دلار مقداری افزایش داشته و در نتیجه این موارد افزایش قیمتی در این حوزه وجود داشت. در اوایل هفته بانک مرکزی مقداری دلار تزریق کرده و تقریبا جلوی افزایش روزانه قیمت را گرفته است.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد در خصوص وضعیت بازار برای مراسماتی همچون شب چله تصریح کرد: مردم آن‌قدر هزینه‌های دیگر دارند که کمتر به خرید طلا می‌رسند، مگر در مواردی که برای تازه عروس کادو می‌برند، البته این خریدها هم می‌تواند تاثیر مثبتی بر مسیر بازار بگذارد، اما به صورت چشم‌گیر و مانند سال گذشته نیست و باعث ایجاد شوک در بازار نمی‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها