علی کریمی این روزها در پاشاکی گیلان در حال انجام مراحل آماده سازی بدنی برای حضور در رقابت‌های ماراتن دوبی 2020 است.

ماراتن کریمی با ستاره‌های دوومیدانی

امین غلام‌نژاد/

علی کریمی این روزها در پاشاکی گیلان در حال انجام مراحل آماده سازی بدنی برای حضور در رقابت‌های ماراتن دوبی 2020 است.

از مدت‌ها قبل که کریمی تمرینات سنگین و پرفشاری را آغاز کرد این ذهنیت به وجود آمد که او این میزان از آمادگی را برای چه کاری می‌خواهد؟ برخی حتی تصور کردند که او قصد بازگشت به فوتبال را دارد چرا که آمادگی کریمی به حدی بود که انتظار می‌رفت بتواند در 41 سالگی هم به میادین برگردد.

*هدف جدی جادوگر

او دیروز با انتشار پستی در اینستاگرامش نشان داد که اهداف متفاوتی را در سرمی پروراند. کریمی در رقابت‌های ماراتن 2020 شهر دوبی ثبت نام کرده و حضورش از سوی برگزارکنندگان مورد تأیید قرار گرفت. با این حساب 37 روز دیگر کریمی در کنار دیگر دوندگان 42 کیلومتر مسافت ماراتن دوبی را خواهد دوید تا شاید بتواند افتخاری متفاوت را به کارنامه پربار فوتبالی‌اش اضافه کند.

*رقابت با ستاره‌های ماراتن

نفر نخست ماراتن دوبی مبلغ 250 هزار دلار جایزه خواهد گرفت و در صورتی که رکورد جهانی جا به جا شود جایزه ای یک میلیون دلاری می‌گیرد. این مسابقه روز جمعه 24 ژانویه 2020 (حدود 37 روز دیگر) در شهر دوبی برگزار خواهد شد. از دونده‌های مطرح دو ماراتن هم در این مسابقات شرکت می‌کنند که گتانه مولا از اتیوپی در دوره قبلی به مقام نخست دست پیدا کرد.

*محبوبیت قدیمی

علی کریمی سال‌ها در دوبی فوتبال بازی کرده و اتفاقاً یکی از چهره‌های محبوب تیم الاهلی بوده که هواداران بسیاری دارد. علی کریمی بین سال‌های ۸۰ تا ۸۴ برای این باشگاه اماراتی توپ زد. او در این چهار سال بدجور از اماراتی‌ها دل برد. او توانست با این تیم قهرمان جام حذفی امارات شود. کریمی با دریبل‌های دیوانه کننده اش، سران الاهلی را وادار کرد تا پیش از انتقال به بایرن مونیخ، به او پیشنهاد ۳ میلیون دلاری بدهند.

خلیفه سلیمان، رئیس باشگاه الاهلی دوبی که علاقه وافری به کریمی دارد در مورد او گفت: «به نظر من او بهترین بازیکن آسیا بود. سال‌ها از رفتن او گذشته ولی تا به امروز بازیکنی به الاهلی نیامده که روی دست او بوده باشد».

خیلی‌ها معتقدند دعوت او برای این مسابقات استفاده از محبوبیت بالای او برای تماشایی تر کردن مسابقات است.

*از کانادا تا امارات

علی کریمی در حالی خودش را برای این مسابقات آماده می‌کند که چندی پیش شایعه شده بود قصد دارد ایران را به مقصد کانادا برای زندگی ترک کند. این شایعه البته توسط خود او تکذیب شد و بعدها تصاویر مختلفی از او در حال تنیس فوتبال منتشر شد که نشان از آمادگی بالای او داشت.

برچسب‌ها