یک مقام رسمی آمریکایی از عملی نشدن وعده ساخت دیوار مرزی رئیس‌جمهور آمریکا تا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ خبر داد.

عملی نشدن وعده ساخت دیوار مرزی ترامپ تا پیش از انتخابات ۲۰۲۰

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام رسمی آمریکا دیروز سه شنبه اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ممکن است تا پایان سال آینده [پیش از انتخابات ۲۰۲۰] موفق به عملی کردن وعده خود مبنی ساخت دیوار ۴۵۰ مایلی در امتداد مرز این کشور با مکزیک نشود.

مارک مورگان، رئیس امور گمرک و حفاظت مرزی آمریکا در این خصوص گفت: هدف ما این بود که تا پایان سال ۲۰۲۰ [پیش از انتخابات ریاست جمهوری] دیوار ۴۵۰ مایلی را تکمیل کنیم. در حال حاضر، سخت است این هدف را محقق کنیم.

این مقام همچنین اعلام کرد تاکنون ۹۰ مایل از ساخت این دیوار تکمیل شده است و در صورتی که حکم دادگاه فدرال که هفته گذشته صادر شد و طبق آن استفاده از بودجه ۳.۶ میلیارد دلاری صندوق ساخت تجهیزات نظامی برای احداث دیوار مرزی ممنوع شد، تجدید نظر نشود، دیوار در مدت زمان بسیار طولانی تری تکمیل خواهد شد.

ساخت دیوار مرزی در جنوب آمریکا و جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی یکی از وعده‌های ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ بوده است. مقامات دولت ترامپ بارها گفته اند که هدف آن‌ها ساختن ۴۵۰ مایل دیوار جدید و جایگزین دیوارهای قدیمی تا نوامبر ۲۰۲۰ پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست.

این در حالی است که ترامپ گفته است انتظار می‌رود ساخت ۴۰۰ مایل از دیوار دو سال به طول بیانجامد. اما او طی دیدار از مرز جنوبی این کشور پیش بینی کرد ساخت دیوار تا سال ۲۰۲۰ به پایان برسد. با این حال، به نظر می‌رسد اخلالی که در تامین بودجه ساخت دیوار مرزی از محل بودجه ساخت و سازهای ارتش آمریکا ایجاد شده، ترامپ را در عملی کرده وعده اش با مشکل مواجه کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها