یک شبکه عراقی در گزارشی به بررسی عوامل شیوع سرطان در استان الانبار عراق پرداخت وگفت، استفاده آمریکایی‌ها از سلاح‌های ممنوعه، عامل اصلی بیماری است.

نقش سلاح‌های ممنوعه آمریکا در ابتلای ساکنان الانبار عراق به سرطان

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، منابع خبری عراق از ابعاد دیگری از اقدامات نظامیان تروریست آمریکایی در این کشور بویژه استان الانبار در غرب عراق پرده برداشتند.

شبکه خبری «آفاق» گزارش کرد که جنگ و استفاده از سلاح‌های ممنوعه در استان الانبار، مهم‌ترین عامل شیوع بیماری سرطان در ساکنان این استان است.

آفاق تأکید کرد که ساکنان الانبار همچنان با مشکلات ناشی از سلاح‌های ممنوعه‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند که آمریکاییها در هنگام حمله به عراق، از این سلاح‌ها در الانبار استفاده کردند.

بیمارانی که مبتلا به چنین بیماری‌هایی شده‌اند به شبکه آفاق گفتند که هزینه درمان این بیماری‌ها، مهم‌ترین دغدغه آنان شده و داروهای این بیماری‌ها نیز حتی در مراکز مخصوص بیماری‌های سرطانی موجود نیست.

همراه یکی از بیماران می‌گوید که از تومور موجود در بدن فرزندش نمونه‌برداری کرده‌اند و پزشکان گفتند که باید این بیمار، تحت درمان شیمیایی قرار گیرد.

متخصصان بیماریهای سرطانی نیز می‌گویند که مهمترین عواملی که باعث شده است میزان ابتلا به این بیماریها افزایش یابد، اشعه‌ها سلاحهای ممنوعه و کشنده است که مردم عراق را دوران اشغالگری امریکاییها هدف قرار داد.

یکی از این کارشناسان نیز با تأکید بر نقش اشعه‌ها در شیوع انواع سرطان در الانبار، گفت که افزون بر این مسئله، باید به نقش شکست‌ها و بحران‌های مستمر و متمادی مردم عراق از دوران اشغالگری آمریکا تا به امروز اشاره کرد.

عناصر آمریکایی در حال حاضر در نیز استان الانبار به ویژه پایگاه هوایی «عین الاسد» حضور گسترده‌ای دارند و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز از عناصر حاضر در این پایگاه دیدن کرده بود.

نظامیان آمریکا در این منطقه با عناصر داعش نیز تعامل دارند؛ به گونه‌ای که ناظران می‌گویند نیروهای آمریکایی برای عناصر داعش، گذرگاههای امن ایجاد کردند(جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

برچسب‌ها