زاهدان- تولیت آستان قدس رضوی بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با علما، ریش سفیدان، سران طوایف و مسئولان سیستان و بلوچستان در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: تمامی مسئولان در تلاش هستند تا سایه محرومیت از این استان زدوده شود لذا این امر با تلاش و همدلی محقق می‌شود و ما هم در حد توان خود در آستان قدس کمک خواهیم کرد.

سیستان و بلوچستان نخستین اولویت آستان قدس برای سرمایه گذاری است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ حجت الاسلام احمد مروی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان نخستین اولویت سرمایه گذاری از طرف آستان قدس قرار دارد اظهار کرد: در مدت کوتاهی که بنده به عنوان تولیت آستان قدس فعالیت دارم خواسته شده تا امکانات آستان قدس برای محرومیت های بر جای مانده به این استان گسیل شود.

وی با تاکید بر این نکته که تمامی مردم شریف سیستان و بلوچستان را جزو خراسان رضوی و مجاور حضرت امام رضا(ع) می‌دانیم ادامه داد: اگر امکاناتی داشته باشیم حتماً اولویت ما برای خدمت‌رسانی این استان است و لذا امیدوارم روزی در این استان قدم بگذاریم که نشانی از محرومیت نبینیم.

تاکید بر حفظ وحدت

تولیت آستان قدس رضوی هم چنین با اشاره به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه و سالگرد شهادت آیت‌الله شهید مفتح  افزود: در چنین روزی بنده در جمع برادران و علمای شیعه و سنی حضور یافته‌ام که این محافل از برکات انقلاب و نظام است و در واقع سیاست‌های مدبرانه رهبر معظم انقلاب موجب شده ما امروز همه در کنار یکدیگر باشیم.

وی با اشاره به این موضوع که دشمن وحدت موجود بین شیعه و سنی در این استان را بر نمی تابد اظهار کرد: به طور حتم  یکی از اهداف شوم دشمن همین استان سیستان و بلوچستان است چرا که تصور می‌کند این استان بستر مناسبی برای نزاع دارد لذا  به لحاظ مذهبی و اعتقادی دشمن به این استان چشم طمع دوخته است.

وی با تاکید بر این موضوع که نقش برجسته علما در روشنگری مردم و صبر و تحمل مشکلات توسط مردم صبور این استان سبب شده دشمن نتواند از طریق این استان آب را گل آلود کند و ماهی بگیرد خاطر نشان کرد: نباید اجازه داد تا این استان میدان تاخت و تاز دشمنان قران قرار بگیرد.

حجت الاسلام مروی اذعان کرد: سیاست ما این است که در کل کشور با پیروی از رهبر معظم انقلاب وحدت را حفظ کنیم.

تعلق خاطر رهبری به سیستان و بلوچستان

تولیت استان قدس رضوی هم چنین با یادآوری این نکته که رهبر معظم انقلاب خاطرات خوبی از زمان تبعید خود به این استان دارند افزود: حضرت آقا خود را اهل این استان می‌دانند.

وی در پایان متذکر شد: باید به نسل جوان امید دهیم تا کار کنند و نظامشان را دوست داشته باشند، اگر نظامشان را دوست داشته باشند بدون هیچ مشکلی برای نظام کار می‌کنند و مشکلات را از سر راه بر می‌دارند.

برچسب‌ها