یزد - مدیرکل امور استان‌ها و حقوقی ستاد هماهنگی کانون فرهنگی مساجد کشور گفت: رویداد فرهنگی هنری مساجد کشور با عنوان« فهما »به عنوان رویداد ملی در مساجد کشور است که سطح فعالیت ها را در این مکان مذهبی ساماندهی می کند.

«فهما »سطح فعالیت های کانون مساجد را ساماندهی می کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد استان یزد ، حسین براتی درمراسم تکریم و معارفه مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد اظهارداشت : رویداد فرهنگی هنری مساجد کشور با عنوان فهما به عنوان رویداد ملی در مساجد کشور است که سطح فعالیت ها را در این مکان مذهبی ساماندهی می کند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های فرهنگی و مذهبی استان یزد، امیدواریم یزد بتواند به عنوان پایتخت فرهنگی و هنری مساجد کشور انتخاب شود و به عنوان الگویی برای فعالیت های کشور معرفی شود.

براتی تصریح کرد: موضوع پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران به عنوان رویداد ملی است و در سطح کشور نیز این امر پیگیری می شود ولی با توجه به این که یزد پیشینه خوبی در حوزه مسجد و مذهب دارد، امید می رود به عنوان  یکی از کاندیداهای جدید در رویداد فهما باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد  هم در این مراسم با اشاره به نقش کانون های مساجد به عنوان نهادهای مردمی در مناطق مختلف گفت: کانون های مساجد جز پیشگامان فعالیت های مردم نهاد هستند.

 مجید جوادیان زاده اظهارداشت : یکی از این ماموریت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تبع آن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مساجد کشور و استان است که تبلور و تجسم آن در کانون های مساجد نمایان است.

وی افزود: خوشبختانه یزد ظرفیت خوبی در حوزه مساجد داشته که از نظر تعداد مساجد نیز به خوبی این امر را شاهد هستیم که بر این اساس کانون های مساجد می توانند به خوبی نقش خود را در استان ایفا کند.

برچسب‌ها