ایرانشهر- تولیت آستان قدس رضوی ظهر پنجشنبه در دهمین همایش خورشید ولایت که در دانشگاه ولایت شهر ایرانشهر برگزار شد اتحاد و وحدت را نقطه قوت هر ملت و کشور بیان کرد و اظهار داشت: وطن پرستی، نجابت و اصالت قوم سیستانی و بلوچ یکی از دلایل مهم امنیت در منطقه سیستان و بلوچستان است زیرا مردم شریف این خطه بارها به یاری انقلاب اسلامی آمدند و در برابر اشرار ایستادگی کردند و توطئه‌های استکبار را خنثی ساختند.

حس وطن پرستی و وحدت اقوام سیستانی و بلوچ توطئه های استکبار را خنثی کرده است

به گزارش قدس آنلاین؛ حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در این مراسم که با حضور علمای شیعه و سنی سران قبایل و معتمدان استان برگزار شد بیان کرد:  ناکام ماندن دشمن در رسیدن به اهدف شومش از طریق استان سیستان و بلوچستان به‌دلیل تاثیرات حضور رهبر معظم انقلاب در این استان در زمان تبعیدشان و در کنار آن اصالت و غیرت مردمان سیستانی و بلوچ است.

وی با اشاره به اینکه مرزداران و مردم سیستان و بلوچستان اجازه نداده‌اند این استان بستری برای حضور فتنه‌گران باشد عنوان کرد: مردم شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان در دفاع از کشور و انقلاب مبارزه کرده و جان خود را فدا کرده‌اند.

حجت الاسلام مروی گفت: همه بر این امر واقف هستند که در سیستان و بلوچستان محرومیت وجود دارد اما نسبت به اول انقلاب تاکنون کارهای مختلفی برای آبادانی این خطه پهناور انجام شده اما باز هم جای کار دارد.

برکات حضور رهبر انقلاب در ایرانشهر

وی در ادامه با اشاره به برخی برکات حضور رهبر معظم انقلاب در شهرستان ایرانشهر، تصریح کرد: آشنایی یک روحانی شیعه تربیت یافته در حوزه علمیه اهل بیت(ع) با اقشار مختلف مردم اصیل، نجیب، وطن پرست و اهل سنت بلوچ، منشاء برکات بسیاری در دوران انقلاب اسلامی شد.

حجت الاسلام  مروی افزود: پس از انقلاب دشمن سعی کرد با سوء استفاده از موضوعات قومیتی و مذهبی مشکلاتی را برای کشور ایجاد کند که در برخی مناطق نیز موفقیت‌هایی را به ‌دست آورد، اما در استان سیستان و بلوچستان که توامان تفاوت های قومیتی و مذهبی و محرومیت داشت، هیچ مشکلی به وجود نیامد.

وی اضافه کرد: به نظر من یکی از دلایل اصلی آن این بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی که از انقلابیون برجسته بودند، با مردم این استان آشنایی داشتند که باعث شد در مراکز تصمیم گیری مسئولان تصمیماتی درست در خصوص این منطقه بگیرند، لذا دشمن نتوانست توطئه‌های خود را در سیستان و بلوچستان اجرایی کند.

مردم سیستان و بلوچستان انقلاب اسلامی را یاری دادند

تولیت آستان قدس رضوی وطن پرستی، نجابت و اصالت قوم بلوچ را از دیگر دلایل مهم امنیت در منطقه سیستان و بلوچستان برشمرد و تصریح کرد: مردم شریف این خطه بارها به یاری انقلاب اسلامی آمدند و در برابر اشرار ایستادگی کردند و توطئه‌های استکبار را خنثی ساختند.

وی از بین بردن قدرت خوانین در منطقه سیستان و بلوچستان را از دیگر برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: روزگاری خوانین خود را مالک جان، مال و ناموس مردم می‌دانستند، کسی در برابر خوانین امنیت نداشت، که به برکت انقلاب اسلامی پرونده ظلم خوانین بسته شد و امروز مردم خود تصمیم می‌گیرند و اختیار امور در دست خودشان است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به اقدامات محرومیت‌زدایی در استان سیستان و بلوچستان که پس از انقلاب اسلامی انجام شده است، بیان کرد: محرومیت این استان در قیاس با پیش از انقلاب اسلامی بسیار کاهش یافته است و با اهتمام و عنایت رهبری معظم انقلاب اقدامات بسیار خوبی در این استان انجام شده است.

برچسب‌ها