سخنگوی نمایندگی کشورمان در سازمان ملل گفت: صحبت سفیرآمریکا با هیات ایرانی درمورد کودک بیماری بود که درسخنرانی سفیرایران به آن اشاره شد و تخت روانچی درچارچوب مطالب سخنرانی خود به آن پاسخ داد.

توضیح نمایندگی ایران در سازمان ملل درباره گفت‌وگوی سفرای آمریکا و ایران

به گزارش قدس آنلاین،‌ علیرضا میریوسفی سخنگوی نمایندگی کشورمان در سازمان ملل درباره گفتگوی سفرای آمریکا و ایران در حاشیه نشست شورای امنیت گفت: براساس روال معمول سازمان ملل که بعد از جلسات سفرا با یکدیگر صحبت می‌کنند، در پایان جلسه پنج شنبه شب شورای امنیت، کلی کرافت سفیر آمریکا نزد سفیر ایران رفت و در مورد کودک بیماری که در سخنرانی سفیر ایران مورد اشاره قرار گرفته بود سئوال کرد که سفیر ایران در چارچوب مطالب سخنرانی خود به آن پاسخ داد. در این گفتگوی کوتاه هیچ موضوع دیگری مطرح نشد.
نماینده ایران در سازمان ملل متحد یادآور شده بود: آوا، دختر دو ساله‌ی اهوازی که از ای- بی رنج می‌برد یکی از کودکان پروانه‌ای بود. بیماران پروانه‌ای به این نام خوانده می‌شوند، چون پوست آنان همچون پروانه‌ها شکننده است. برای جلوگیری از عفونت، زخم‌های پروانه‌ای باید با باندهای مخصوص پوشیده شود. حتی آن باندهای مخصوص هم درد را رفع نمی‌کند، اما استفاده از باندهای جایگزین آن وحشتناک هستند، چرا که در زمان برداشته شدن، پوست کودکان را می‌کند.
تخت روانچی تصریح کرد: در این روزها، واردات این باندها برای بیماران پروانه‌ای تقریبا غیرممکن شده و حیات سایر کودکان بی گناه پروانه‌ای، نظیر آوا را به خطر انداخته است. هم اکنون کودکان پروانه‌ای درد ناشی از تحریم‌های غیرانسانی آمریکا را با دل و جان خود لمس می‌کنند. خرداد سالجاری آوا از درد برای همیشه رهایی یافت و درگذشت. داستان وی فقط بخش بسیار کوچکی از کل ماجرا است، چرا که کودکان و بزرگسالان مبتلا به سرطان و بیماری‌های خاص در سکوت به مبارزه با مرگ می‌پردازند. کشتار کودکان و بیماران اقدام شجاعانه‌ای نیست!
منبع:تسنیم

برچسب‌ها