امام جمعه موقت مشهدمقدس گفت: مگر می‌شود از مردم غفلت کرد؟ مردم ظرفیت تحمل بالایی دارند، کار کردن یک چیز است و از مردم غفلت کردن چیز دیگر و آثار کار مسئولان را مردم باید در زندگی خود شاهد باشند.

مسئولان به مردم «کم‌توجهی» نکنند

به گزارش قدس آنلاین، ، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: ظرف دل و قلب ما برای اینکه مملو از عشق دنیا شود ساخته نشده است، دل و قلب ما خانه خداست، دنیا اگر این خانه را اشغال کرد اشغال بیگانه شده و قلب راضی و آرام نیست زیرا قلب انسان جای یاد خدا و ترس از خداست.

امام جمعه موقت مشهدمقدس بیان کرد: آنچه دل انسان را آرامش و نشاط می‌دهد یاد و ذکر خدا و حالت توجه به خدا است اگر انسان شیفته دنیا شد و رنگ دلش رنگ دل دنیا شد، عشق به دنیا و دست یافتن به آن با مشکلاتی روبه‌رو است.

فرزانه تصریح کرد: عشق به‌دنیا دغدغه‌آور و اندوه‌آور است زیرا حفظ آنچه را که دارد برای او زیادتر است و آنجا که نعمت جمع شد و انبوه شد قطعا حسدی نیز در کنارش خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه حرص و آز و آرزوهای دراز راه دستیابی به هدف نیست گفت: کسب ثروت باید از راه حلال صورت بگیرد و آنچه را به‌دست آوردیم طبق فرمایش قرآن باید در راه حکومت خدا بر انسان‌ها یعنی جهاد به‌کار گیریم و در این صورت است که کامیاب می‌شویم.

امام جمعه موقت مشهدمقدس اظهار داشت: خوشی، لذت و آسایش و زندگی متناسب با شان انسان در جای دیگری است و آنجا بهشت است، انسان برای جهنم خلق نشده است؛ انسان برای بهشت و بهشت برای انسان خلق شده و دنیا باید پلکان تکامل باشد تا به بهشت برسیم.

فرزانه با تبریک میلاد حضرت مسیح(ع) افزود: همچنین سالگرد رحلت آیت‌الله شاهرودی را در پیش داریم که جزو ذخایر انقلاب اسلامی بودند.

وی گفت: مردم ایران با اطاعت از امام، امامت و ولایت اسلامی را وارد عینیت زندگی خود کردند، امامت اسلامی وارد زندگی شد و از اعتقاد وارد زندگی شد و گفتند ما باید در زندگی از امامی اطاعت کنیم که مورد تائید پروردگار باشد، امامت، ولایت وارد عینیت زندگی شد و خداوند نیز توفیق داد انقلابی ایجاد و به پیروزی برسد و نظامی مستقر شود. بهترین چیز برای این امت، نظام اسلامی و بدترین آنها نظام طاغوتی بود.

امام جمعه موقت مشهد افزود: این نعمت فضای جامعه را میدان مسابقه در خیرات می‌کند، این خاصیت کلی این نظام است و میدان را باز می‌کند تا مردم در خیرات و خوبی‌ها و ارزش‌ها یک میدان مسابقه داشته باشند مردم نظام ستمشاهی را ساقط و نظام مقدس جمهوری اسلامی را ایجاد کرده و ظرف ۴۰ سال از این نظام حمایت کرده و آن را در خط خود نگاه داشتند.

فرزانه اضافه کرد: امروز نظامی مستقر با ۴۰ سال عمر داریم و وجاهت نظام در داخل و بیرون کشور مشخص است؛ وقتی که یک نظام الهی مستقر شد دو نوع خصومت شکل می‌گیرد یکی خصومت داخلی و دیگری خارجی. خصومت‌های خارجی را نباید کوچک گرفت اما آنچه مهم است و خطرش خطر درجه اول است داخل است.

وی بیان کرد: انسان نباید دشمن را کوچک بشمرد و نباید به دشمن اعتماد کند و نباید لحظه‌ای چشم از دشمن برداشت و البته پیروزی بر دشمن نیز نباید انسان را مغرور کند و اینها جزو اصول است، تاکنون توجه کرده‌اید که مردم ایران در مقابل دشمن اینها را مراقب بوده‌اند و دشمن نیز به هدف خود نرسیده و نخواهد رسید.

امام جمعه موقت مشهد تاکید کرد: اساسی‌ترین خطر اما از داخل است، یکی از مسائلی که اگر مسئولان از آن غفلت کنند خطرناک است کم‌توجهی به مردم است؛ خطرش نیز گوشه و کنار گاهی خودش را نشان می‌دهد. در مسائل آبان‌ماه نیز شاهد بودیم که اگر مقام معظم رهبری آن چند جمله را نفرموده بودند و مردم وارد صحنه نشده بودند و حمایت نکرده بودند به هم پاشیدگی دولت دور از ذهن نبود.

فرزانه گفت: مردم تاکنون در ظرف این ۴۰ سال در تعابیر رهبری و امام راحل دائم قدردانی شده‌اند، مقام معظم رهبری نیز در مورد حرکت مردم اظهاراتی داشتند. مگر خانواده‌ها شهید ندادند؟ مگر پدران فرزندانشان را در راه انقلاب ندادند؟ مشکل اما سمت دیگری است، مشکل خواص است که گاهی مسئول و گاهی مسئول نیستند. اگر خدای نخواسته دولت به معنای هر سه قوه به مردم بی‌توجهی کنند معلوم است چه می‌شود.

وی بیان کرد: دشمن اگر می‌توانست ایران را خاکستر می‌کرد؛ خشم امروز دشمن، خشم دیگری است؛ اگر خدای ناخواسته به مردم بی‌توجهی شود معلوم است که چه می‌شود. امیرالمومنین(ع) از مردم با عنوان ستون دین و نظام اسلامی یاد می‌کنند و این بیانگر جایگاه عظیم مردم است. مسئولان نیز باید طبق فرمایش حضرت با مردم مهربانی و محبت و لطف داشته باشند.

فرزانه گفت: آن مسئولی که دلش لبریز به عشق به مردم نیست نمی‌تواند کار و خدمت کند، برای اینکه یک مسئول در فضای زندگی مردم قرار بگیرد و لمس کند آنچه را مردم دارند، باید زندگی وی مثل زندگی مردم ضعیف متوسط جامعه باشد. کارمند با ۴ میلیون تومان حقوق که وارد بازار می‌شود چه بر او می‌گذرد؟ خانواده‌ای که دختر از ازدواج گذشته یا جوان بیکار دارد چه کند؟ مسئول باید شرایط را لمس کند.

وی خاطرنشان کرد: طبق فرمایش حضرت علی(ع) خداوند از علما تعهد گرفته که گرسنگی محروم و پرخوری ثروتمندان را تحمل نکنند، تعداد محدودی برایشان فرقی ندارد قیمت بنزین چقدر باشد اما تعدادی نیز بعد از گرانی احساس کردند دردی بر دردهایشان اضافه شده، مردم نجیب هستند و صف خود را از انسان‌های خائن دژخیم هار جدا کردند.

امام جمعه موقت مشهدمقدس اظهار داشت: مگر می‌شود از مردم غفلت کرد؟ مردم ظرفیت تحمل بالایی دارند. کار کردن یک چیز است و از مردم غفلت کردن چیز دیگر، آثار کار مسئولان را مردم باید در زندگی خود شاهد باشند و این در کشور ما شدنی است. اگر همه نخبگان از انقلاب برگردند ملت در کنار رهبری می‌ماند و این نظام را به دست صاحبش می‌رساند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها