۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
کد خبر: 683877

مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: درمان سرطان در ایران در شرایط بسیار مطلوب و با کیفیتی انجام می‌شود و قابل مقایسه با دنیا هستیم، مطالعه‌ای که طی یک دهه گذشته بر روی ۸۴۰ هزار بیمار مبتلا به سرطان در کشور انجام شده است، نشان می دهد، ظرف یک دهه گذشته میزان مرگ و میر بیماران مبتلا به سرطان در ایران، کاهش یافته است.

کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان در کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دبیرخانه انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران، محمد اسماعیل اکبری، در حاشیه برگزاری کنگره سالیانه انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران در محل هتل المپیک تهران، افزود:  کسی شیمی درمانی را دوست ندارد و مجبوریم آن را ادامه دهیم، از شیمی درمانی به عنوان یک درمان کم سود نام برده می‌شود و یک کار بد غیرعلمی است اما محکوم به اجرای آن هستیم و حق نداریم آن را کنار بگذاریم، به عنوان یک طبیب، عوارض شیمی درمانی را به جان می خریم.


اکبری با اشاره به اینکه در بعضی از سرطان‌ها پیشرفت‌های درمانی خوبی بوده است، گفت: در بعضی از سرطان‌ها، نیاز داریم کار بیشتری انجام شودو الویت وزارت بهداشت در زمینه درمان سرطان ، تشخیص مناسب بیماران است و در سرطان‌های پستان و تیروئید، خوب کار کرده ایم و در سرطان‌های دستگاه گوارش، باید بیشتر کار کنیم، زیرا میزان شیوع این نوع سرطان‌ها در حال افزایش است.


اکبری با بیان اینکه وضعیت کشور در زمینه متخصص انکولوژی خوب است، گفت: در بین ۲۲ کشور منطقه، ایران از بهترین کشورها برای توزیع متخصصان انکولوژی است.


مشاور عالی وزیر بهداشت، با اشاره به موضوع غربالگری سرطان‌ها در کشور، گفت: غربالگری تعارفات است و این طور نیست که بتوان برای همه سرطان‌ها، غربالگری انجام داد.


اکبری در پاسخ به این سئوال که رویکرد دنیا در زمینه درمان سرطان‌ها به چه سمت و سویی پیش رفته است، افزود: اختلاف ما با دنیا فقط در دیر مراجعه کردن مردم برای درمان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها