۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 683879

لحظه تحویل سال ۱۴۰۳ به نسبت سال‌های گذشته لحظه متفاوتی است و بسیاری از ایرانیان برای نخستین بار در طول عمرشان شاهد تقارن تحویل سال جدید خورشیدی با ماه مبارک رمضان خواهند بود.

لحظه تحویل سال ۱۴۰۳ کی است؟

سال ۱۴۰۳ در ساعت ۶ و ۳۶ دقیقه و ۲۶ ثانیه روز چهارشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۳ شمسی تحویل می‌شود. آن زمان تقریباً دو ساعت از اذان صبح گذشته و مردم با زبان روزه پای سفره هفت سین نشسته‌اند و یک تجربه متفاوت برای آنها رقم خورده است.

آخرین بار که ایرانیان همزمانی لحظه تحویل سال با ماه رمضان را تجربه کردند به ۳۱ سال قبل و تحویل سال ۱۳۷۲ برمی‌گردد و از این رو نسل جوان در روز اول فرودین امسال برای نخستین بار تقارن این دو مناسبت مهم را تجربه می‌کند و احتمالاً این از آن دست موضوعاتی است که تا مدت‌ها در اذهان باقی خواهد ماند.

البته آخرین بار که لحظه تحویل سال صبح و همزمان با ماه رمضان بود به سال ۱۳۷۰ برمی‌گردد و تحویل سال ۱۴۰۳ از این حیث بسیار مشابه ۲۳ سال قبل است. سال ۱۳۷۰ در ساعت ۶ و ۳۲ دقیقه و ۴ ثانیه تحویل شد که با روز چهارم رمضان همزمان بود و در آن سال مردم پس از خوردن سحری سال جدید را تحویل کردند و بعد دید و بازدیدها را که این‌بار بدون پذیرایی و متفاوت از هر سال بود آغاز کردند. البته عموم دید و بازدیدها به بعد از افطار موکول می‌شد و احتمالاً امسال نیز چنین شرایطی حاکم خواهد بود.

سال گذشته بخشی از ایام نوروز با ماه مبارک رمضان تقارن داشت اما امسال کل ایام عید نوروز با ماه رمضان در تقارن خواهد بود. روز اول فروردین امسال برابر با ۲۰ مارس (مارچ) ۲۰۲۴ میلادی و ۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری است.

گفتنی است، سال ۱۴۰۳ سال اژدها خواهد بود و اژدها نماد نیرو و شور نشاط زندگی است و تا هنگامی که جان در بدن دارد، از پستی، ناجوانمردی، دورویی و شایعه‌پردازی فاصله می‌گیرد و در وجود او نشانی از حیله‌گری و دسیسه‌پردازی یافت نمی‌شود.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.