گیلان - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با تاکید بر لزوم ساخت موزه دفاع مقدس در خور شهدا و رزمندگان گیلانی، گفت: گیلان به نسبت جمعیت خود برای جنگ بسیار هزینه کرده و نقش موثری در عملیات ها داشته است.

لزوم ساخت موزه دفاع مقدس در خور شهدا و رزمندگان گیلانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت برنامه ریزی گیلان ،کیوان محمدی در پنجاه وسومین نشست ماهانه توسعه که با عنوان «موزه دفاع مقدس» در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان برگزار شد، با اشاره به ارتباط موزه دفاع مقدس با توسعه، اظهار کرد: موزه دفاع مقدس زیربنای توسعه نه فقط کشور ما، بلکه همه کشورهای توسعه یافته است.

محمدی، موزه دفاع مقدس را یکی از جلوه های فرهنگ ایثار و شهادت دانست و عنوان کرد: این موزه امکان فرهنگ سازی دفاع مقدس را برای آیندگان فراهم می کند و آنان را با روحیه جوانان دهه های ۴۰ و ۵۰ آشنا می سازد.

وی بحران امروز را بحران هویت دانست و یادآور شد: موزه دفاع مقدس خلاءهای هویتی را پر می کند لذا باید فرهنگ دفاع مقدس را محترم بشماریم، زیرا آن نسل فقط خودشان را فدای آن روز نکردند، بلکه نسل های امروز و آینده مدیون فداکاری آنان هستند. یادگاران دفاع مقدس نیز که سلامتی خود را از دست دادند، با وجود گذشت چند دهه از جنگ هنوز با تبعات آن درگیر هستند و خانواده های معظم آنان رنج می کشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با تاکید بر لزوم احداث موزه دفاع مقدس در خور شهدا و رزمندگان گیلانی، گفت: گیلان به نسبت جمعیت خود برای جنگ بسیار هزینه کرده و نقش موثری در عملیات ها داشته است لذا ترسیم این نقش آفرینی یکی از لازمه های توسعه استان است.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ موزه باوری و جایگاه موزه هویت بخشی را در جامعه جا بیندازیم، اضافه کرد: یادآوری ایثارها و فداکاری ها و رشادت های سال های جنگ در قالب موزه دفاع مقدس به توسعه استان کمک می کند.

برچسب‌ها