داور بین‌المللی بدمینتون گفت: فعالیت ایران در فدراسیون جهانی با توجه به اینکه آسیا مهد بدمینتون جهان بوده کار دشواری است.

فعالیت ایران در فدراسیون جهانی کار دشواری است/۱۴ بازی در تور فدراسیون جهانی به میزبانی چین را داوری کردم

مهدی میری مقدم در گفتگو با قدس آنلاینبا بیان اینکه تور فدراسیون جهانی که هفته گذشته به میزبانی چین برگزار شد، بالاترین گرید مسابقات این رشته در جهان محسوب می شود،گفت: فعالیت ایران در فدراسیون جهانی با توجه به اینکه آسیا مهد بدمینتون جهان بوده کار دشواری است. البته دراین چند ساله اخیر گام های بسیار موثری در حیطه فعالیت داوران و ورزشکاران این رشته برداشته شده است. 
با اشاره به اینکه این مسابقات در دو انفرادی و دوبل برای آقایان و بانوان برگزار شد، بیان کرد: به عنوان تنها داور ایرانی علاوه بر اینکه ۱۴ بازی در این مسابقات را به عنوان کمک داور داوری کردم، در فینال نیز داوری ۲ مسابقه را انجام دادم.
داور بین‌المللی بدمینتون در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه داوران ایرانی باید چه مراحلی را طی کنند تا بتوانند در مسابقات جهانی بدمینتون داوری کنند؟ اظهار کرد: بعد از گذراندن دوره های داوری درجه ۳، ۲ و یک، کسب مدارک این دوره ها لازم است داوران دوره های داوری آسیایی و جهانی A و C را نیز گذرانده و مدارک آن را نیز کسب کنند.
این داور خراسانی چین را مهد این ورزش در آسیا دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه کشورهای شرق آسیا در این رشته فعالیت بسیار بالا و روند رو به رشدی داشتند، حضور ورزشکاران ایرانی در مسابقات آسیایی و جهانی کمرنگ است، همچنین، این موضوع سبب شده که پوشش رسانه ای نیز از مسابقات بدمینتون در سطح آسیا و جهان از سوی کشور ما نیز زیاد صورت  نگیرد.
میری مقدم که تجربه داوری در مسابقاتی همچون هجدهمین دوره بازیهای آسیایی جاکارتا، بازیهای آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو چین و بازیهای المپیک۲۰۱۶ ریو را در کارنامه فعالیت خود دارد در خصوص جزئیات مسابقات تور فدراسیون جهانی بیان کرد: سطج این دوره از رقابت ها بسیار بالا بود، همچنین ۱۵۰ هزار دلار جایزه این مسابقات در نظر گرفته شده بود.
انتهای پیام/

برچسب‌ها