در نشستی مشترک، تفاهمنامه افزایش همکاری های رسانه ای میان مدیران شبکه قرآن و معارف سیما و مرکزپویانمایی صبا امضا شد.

آمادگی شبکه قرآن و مرکز صبا برای تولیدات معارفی و مناسبتی/ ۳ طرح جدید اجرایی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، جواد شیخ اکبری در این نشست گفت: ساخت برنامه های انیمیشن برای اقشار خردسال، کودک و نوجوان بسیار سخت و در عین حال مهم است و توجه به این موضوع از مهمترین بخش های طرح جامع معارف سیما است.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما افزود: در طرح جامع معارف سیما ۳ موضوع اصلی با عناوین اعتقادات، اخلاق و احکام با ۲۱ مبحث معارفی تدوین و تبیین شده است، این طرح جامع در حقیقت نقشه راه شبکه قرآن است.

شیخ اکبری گفت: شبکه قرآن سیما از نظر برخورداری از محتوای معارفی بسیار غنی است و آمادگی کامل دارد تا برای ساخت پویانمایی های مناسبتی، معارفی، احکام نوجوانان، اخلاق و اعتقادات و بسیاری دیگر با مرکز صبا همکاری داشته باشد.

در ادامه این نشست ، محمد رحیم لیوانی به توفیقات مرکز صبا در ساخت برنامه های قرآنی و اخلاقی اشاره کرد و گفت: در دوره جدید مرکز صبا، مقرر شده است تا با هر یک از شبکه های سیما یک پروژه مشترک تعریف کنیم که در موارد تجربه شده، نتایج مطلوبی بدست آمده است.

رییس مرکز پویانمایی صبا تصریح کرد: با توجه با تاکیدات ریاست محترم سازمان مبنی بر ساخت برنامه های قرآنی و اخلاقی برای نوجوانان، مرکز صبا تدابیر کاربردی مناسبی را در ۳ طرح اندیشیده و اجرایی کرده است. طرح اول مربوط به برداشت های اخلاقی از آموزه های قرآنی است که بطور غیرمستقیم پیام اخلاقی را به مخاطب نوجوان خود منتقل می کند.

لیوانی ادامه داد: طرح دوم مربوط به قصص قرآنی است که پیام های معارفی و اخلاقی را به صورت مستقیم نمایش می دهد و طرح سوم به زندگی پیامبران و اولیای الهی مربوط می شود که مخاطب خود را با سیره زندگی آن بزرگواران آشنا می کند.

رییس مرکز صبا در پایان سخنان خود بر افزایش تعاملات دوجانبه با شبکه قرآن سیما تاکید و اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها