رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: ارتباط مؤثر با مدارس و احیا مساجد از دو اولویت اصلی ائمه جمعه به شمار می‌رود.

ارتباط مؤثر با مدارس و احیا مساجد  دو اولویت اصلی ائمه جمعه سراسر کشور

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدجواد حاجی علی اکبری در نشست آموزشی ترویجی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش که در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی  در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: کفالت ایتام آل محمد بین ما قرار دارد و ما باید طبق سلیقه پدر، فرزندان اورا تربیت کنیم و با توجه به مضامین بیانیه گام دوم و در دست داشتن سند تحول بنیادین، باید بتوانیم فصل تازه‌ای را رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه عنوان ستاد برای این جلسه بسیار مناسب‌تر است زیرا هماهنگی، پیشرفت و عملی نمودن اهداف را محقق می‌کند، ابراز کرد: حوزه روحانیت باید همه مقاصد خود را در آموزش پرورش ببیند و عمده سرمایه گذاری باید در این مسیر باشد، اما اینگونه نبوده است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه از بسیاری از ظرفیت‌های آموزش و پروش استفاده نکرده‌ایم، ادامه داد: باید یار کم هزینه و با انگیزه فراوان برای یاری رساندن به آموزش و پروش بیاید و از آن طرف، آموزش و پرورش باید حوزه را دوباره بشناسد.

وی با بیان اینکه برای به‌روزرسانی سند تحول باید با اعلام فراخوانی از فضلا دعوت کنیم، اظهار کرد: ظرفیت ویژه‌ای در اتحادیه دانش آموزان اسلامی داریم، همچنین مؤسسه تبلیغی آینده سازان در پاسخگویی به این نیاز شکل گرفته و تجربه قیمتی در این زمینه فراهم شده است؛ این سرمایه در اختیار عزیزان برای این هدف قرار می‌گیرد.

حاجی‌علی اکبری با بیان اینکه در عرصه تربیت و تألیف دانش آموزی خلأ زیاد داریم که باید زمینه پر شدن این خلأ فراهم شود، افزود: در سند تحول تاکید شده که در سپهر حیات طیبه، مسئله چالش هویتی و غنی سازی هویت نسل جدید، بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی، برجسته سازی و بهره مندی از معارف دفاع مقدس و استفاده از حوزه در بخش روایتگری این عرصه را کمک بزرگی عنوان کرد و گفت: در ارتباط با نماز مدارس، نیاز به آسیب شناسی داریم. ظرفیت حوزه علمیه خواهران ظرفیت بزرگ با امکانات خوب از نظر فضلای خانم است. همچنین ارتباط با نهاد نماز جمعه نیز در این زمینه می‌تواند کمک کند زیرا نقش این ائمه نقش بی بدیلی است، و یک امکان بسیار خوبی را فراهم می‌کند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه نمازهای جمعه قرارگاه هفتگی و باعث طراوت و تازگی است، ادامه داد: در محور ارتباطات مردمی نقش ائمه جمعه بسیار مهم است و می‌توانند خیرین را در انجام امور خیریه‌ای برای کمک به آموزش و پرورش به میدان آورند. همچنین ارتباط مؤثر با مدارس و احیا مساجد از دو اولویت اصلی ائمه جمعه به شمار می‌رود.

منبع: مهر

برچسب‌ها