رئیس اتاق بازرگانی کشور بابیان اینکه استفاده از دانش های نوین رمز بقای تولید کشور است، گفت: اگر به داشته ها و توان داخلی خودمان تکیه کنیم می توانیم آینده بهتری را برای اقتصاد و تولید کشور رقم بزنیم.

استفاده از دانش های نوین رمز بقای تولید کشور

به گزارش قدس آنلاین،  غلامحسین شافعی در بازدید میدانی از  شهرک صنعتی مشهد و کارخانه چسب   گفت:آنچه تصور می کردم با آنچه مشاهده نمودم فاصله فراوانی داشت و واقعا فکر نمی کردم در مشهد یک واحد تولیدی در این سطح بالا و با این دامنه وسعت وجود داشته و در حال کار باشد و از همه مهمتر استفاده از دانش های نوین در این واحد متمرکز باشد چرا که رمز بقای تولید کشور استفاده از دانش های نوین است.
رئیس اتاق بازرگانی کشور ادامه داد: دامنه پشتیبانی این واحد تولیدی از کشور بالاتر است و اکثر پتروشیمی ها به اینجا وابسته هستند و تامین بخشی از مواد خود را از این کارخانه انجام می دهند و حتی در چنین شرایط سختی که در کشور داریم این واحد تولیدی به کشورهای دیگر هم صادرات دارد و واحدهایی که برای کشور ارز آوری دارند یک نقطه اثر بسیار مهمی برای اقتصاد کشور هستند.
وی با تاکید بر اینکه صمیمانه به مدیران و کارکنان این واحد تولیدی که در چنین سطح بالایی در مسیر توسعه قدم بر داشته اند تبریک می گویم، افزود:ما در هر صورت دچار مسائل تحریمی هستیم و این موضوع مشکلات فراوانی را برای ما رقم می زند اما باعث توقف ما نشده است.
شافعی با بیان اینکه با ابتکاراتی که ایرانی ها در بخش صنعت و تجارت دارند می توانند تحریم ها را مدیریت کنند، گفت:اگر به داشته ها و توان داخلی خودمان تکیه کنیم می توانیم آینده بهتری را برای اقتصاد و تولید کشور رقم بزنیم.
رئیس اتاق بازرگانی کشور اظهارداشت:ما در حوزه زیر ساخت های حمل و نقل در کشور و شاید خراسان هم کمی بیشتر مشکلات عمیقی داریم که متاسفانه پیش بینی های لازم را برای تامین زیرساخت ها مورد نیاز در مقطعی که کشور با درآمدهای رویایی نفت مواجه بود و ما می توانستیم موقعیت کشور را از نظر حمل و نقل و ترانزیت که یکی از بخش های مهم اقتصادی دنیا است مهیا کنیم، خوب عمل نکردیم.
وی با بیان اینکه در بخش ریلی هم با مشکلات زیرساختی مواجه هستیم و نگرانیم با برنامه هایی که در آینده و در منطقه وجود دارد مانند مسئله اوراسیا که ممکن است تامین کالا با حجم بیشتری انجام گیرد، زیرساخت های ما نتواند پاسخگو باشد و ما از منفعت پایداری به نام ترانزیت بهره مند نشویم.
شافعی ادامه داد: کشورهایی مانند ترکیه و عمان در توسعه زیر ساخت های حمل و نقل خود بسیار فعالیت می کنند و این جذابیت آنها را در رقابت با ما بالا خواهد برد بنابراین باید یک فکر اساسی در این حوزه داشته باشیم. 

برچسب‌ها