همدان- مدیرکل دامپزشکی استان همدان از اعزام ۶ اکیپ عملیاتی برای مایه‌کوبی دام‌های عشایر همدان در خوزستان، ایلام و لرستان خبر داد.

اعزام ۶ اکیپ دامپزشکی عملیاتی برای مایه‌کوبی دام‌های عشایر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی ،محمودرضا رسولی با اشاره به اعزام اکیپ مایه‌کوبی اداره دامپزشکی همدان شامل ۱۲ نفر به استان‌های خوزستان، ایلام و لرستان اظهار کرد: واکسیناسیون دام‌ها به منظور پیشگیری از انتشار و انتقال بیماری‌های واگیر در دام‌های عشایر علیه انواع بیماری‌ها با اعزام اکیپ‌های فعال صورت می‌گیرد.

وی گفت: با وجود کمبودهای فعلی در اعتبارات با توجه به اهمیت ارتقای سلامت جامعه و صیانت از سرمایه‌های دامی اعزام اکیپ های مایه‌کوبی به ۲۷ منطقه اسکان عشایر در جنوب غربی لرستان و جنوب ایلام مشتمل بر دو کوهه حسینیه و اطراف سد کرخه سراب جهانگیر، مورانی، زرانتل، خرسدره، جلگه ، بنلار، چهار قلعه، گل گل، پران پرویز، ورکش، پل زال، سرکن، ولی دشت، رماوند، پاعلم، کوله مرغان، تنگ سیو، سد سیمره، زعفرانیه، چم مر، چول، باغ چای در، دم رود افرینه و روبند در برنامه است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه در این طرح ۱۶۶ خانوار با جمعیت دامی ۲۰۰ هزار راس گوسفند و بز زیر پوشش قرار می‌گیرند گفت: اکیپ مستقر در شمال خوزستان و جنوب ایلام در ۱۴ منطقه شامل سپتون، فکه، عین صوله، دشت عباس، عین خوش، شرهانی، دوملک، بیت‌المسکین ، سایت‌های ۴ و ۵، چم فاضل و ابوغریب خدمات‌دهی می‌کنند که در مجموع ۶۰۰ خانوار با جمعیت دامی ۳۵۰ هزار راس گوسفند و بز  را زیر پوشش دارند.

وی تأکید کرد: در مدت ۴۵ روز پرسنل خدوم ادارات دامپزشکی استان همدان به صورت فشرده در دو نوبت صبح و عصر اقدام به مایه‌کوبی این دام‌ها می‌کنند.

برچسب‌ها