زنجان-مدیر کل سواد آموزی استان زنجان گفت:۹۵/۱درصد جمعیت استان زنجان باسوادند.

استان زنجان در امر باسوادی پیشروست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین:فرحناز فتحی مدیر کل سواد آموزی استان زنجان در نشست خبری روز یکشنبه  با اشاره به اینکه تاکید  دین مبین اسلام  به امر سواد آموزی است  گفت:طی فرمان امام راحل  در سال ۵۸  نهضت سواد آموزی صادرشد.
فتحی  با اشاره به اینکه در سال‌جاری در استان زنجان برای دوره‌های سوادآموزی ۵ هزار ۳۱۲ نفر ظرفیت در نظر گرفته شده است، بیان کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در دوره سوادآموزی، یک هزار و ۸۱۲ نفر در دوره تحکیم سواد و یک هزار و ۳۰۵ در دوره انتقال پیش‌بینی شده استفتحی  گفت:دوره سواد اموی دوره تحکیم و دوره انتقال  دوره های سواد آموزی از دوره های سواد آموزی است.
 وی  ادامه داد: سواد تاثیرات مستقیمی بر زندگی مردم دارد  و براساس تحقیق یونسکو بزرگسالانی  که سواد یاد می گیرند شاخصه های زندگی آنها تغییر پیدا می کند. 
فتحی خاطر نشان ساخت:امسال بر اساس اعلام سازمان ۵۳۱۲نفر در حجم ما تعریف شدند که باید تحت پوشش قرار گیرند. 
وی با بیان ینکه سازمان مراکز یادگیری محلی را تعریف کرده که در استان زنجان نیز چهار محل تعریف شده است اضافه کرد:  در این مراکز شاهد ارتقا مهارتهای زندگی اعتقادی، اجتماعی،فرهنگی و...هستیم. 
فتحی با تاکید بر اینکه سواد اموزی تک بعدی نیست و دغدغه بین المللی است،اضافه کرد: نرخ سواد آموزی ما به نرخ سیاسی تبدیل می شود و موضوع ملی و بین المللی است.
فتحی از استان زنجان بعنوان استانهای اول و دوم   در انسداد مبادی  ورودی بیسوادی ذکرکرد و ادامه داد: ۹۹/۶ درصد گروه سنی  های ۱۰تا ۴۹سال ما باسوادند.
وی خاطر نشان ساخت: بر اساس تحقیقات یونسکو اولیا باسواد در موفقیت دانش اموزان موثرترند و زمینه توفیق دانش اموزانشان را بیشتر   فراهم می کنند گفت:   سواد آموزی اولیا بیسواد را در اولویت قرار داده ایم.
مدیر کل سواد اموزی استان زنجان بااشاره به اجرای طرح خواندن با خانواده برای سواد آموزان افزود: دوره های سواد آموزی و تحکیم به منظور توسعه  فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی، طرح نماز کلید بهشت، اجرای طرح ICDL دوره انتقال طرح آشتی با طبیعت  ... از جمله برنامه های اجرایی در حوزه سواد آموزی است.
وی خاطر نشان ساخت:ابهر و خرمدره به ترتیب۹۷/۴و۹۷درصد بیشترین نرخ باسوادی را در مناطق چهارده گانه استان دارند و نرم استان ۹۵/۱درصد است.
فتحی از شهرستان ماهنشان با۸۷/۵درصد کمترین نرخ باسوادی را در مناطق استان دارند.
این مسئول با بیان اینکه طبق سرشماری سال۵۵تنها۱۶/۱۰درصد زنان ما باسوادبودند اظهارداست:  امروز این نرخ به ۸۰/۲۹درصد  رسیده است و۶۴درصد ارتقا داشته است.
فتحی با اشاره به شتاب بخشی به روند سواد آموزی افزود: با تصویب بحث شتاب بخشی به امر سواد آموزی شورای پشتیبانی به مناطقی که نرخ بالای بیسوادی را دارند محقق می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها