دیوان محاسبات خطاب به احمد توکلی نوشت: انتشار نامه جنابعالی خطاب به دیوان محاسبات کشور و اتهام وارده با اتکا به نقل قول غرض‌ورزانه برخی اشخاص و بدون تحقیق در مبانی قانونی اقدام مذکور، مغایر با رویه‌ای است که تاکنون از جنابعالی شاهد بوده‌ایم.

این حرف‌ها از شما بعید بود

به گزارش قدس آنلاین، دیوان محاسبات کشور در پاسخ به نامه احمد توکلی، رئیس هیئت‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت که خواستار شفاف‌سازی عملکرد دیوان محاسبات در مناطق آزاد تجاری شده بود، جوابیه‌ای منتشر کرد که من کامل آن در ادامه آمده است:

بسمه تعالی

یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلًا سَدِیداً

ای کسانی که ایمان آورده‌اید تقوای الهی پیشه کنید و سخن حق و استوار بگویید.

آیه 70 - سوره احزاب

جناب آقای دکتر احمد توکلی

احتراماً؛ انتشار نامه جنابعالی خطاب به دیوان محاسبات کشور و اتهام وارده با اتکا به نقل قول غرض‌ورزانه برخی اشخاص و بدون تحقیق در مبانی قانونی اقدام مذکور هم خلاف شرع و قانون و هم مغایر با رویه‌ای است که تاکنون از جنابعالی شاهد بوده‌ایم. تلخی مرقومه جنابعالی به ویژه از این منظر مشهود و آزاردهنده بود که صدور آن مقارن با ارائه گزارش تاریخی و تحسین‌برانگیز دیوان محاسبات در خصوص لایحه بودجه شرکت‌های دولتی و قرائت آن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بود.

گویی متأسفانه در این ایام، تضعیف نهادهای برخاسته از قانون اساسی تبدیل به رویه‌ای گردیده که حتی دلسوزان نظام نیز ناآگاهانه و براساس اطلاعات سراسر کذب و صرفاً شنیده‌ها در دام آن افتاده‌اند!

منصرف از مراتب فوق جهت اطلاع جنابعالی و استحضار مردم شریف ایران اعلام می‌دارد، تحویل چند فقره بن خرید پنجاه هزار تومانی شهروند به نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه به منظور کمک به نیازمندان با رعایت کلیه تشریفات قانونی و از محل ردیفی که تحت عنوان کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی هر ساله در قوانین بودجه سنواتی ذیل اعتبارات برخی دستگاه‌ها پیش‌بینی می‌شود، پرداخت گردیده است که هم منبع تأمین و هم حل مصرف آن در انطباق کامل با قانون بوده است.

امید است با تبعیت از احکام نورانی اسلام و سیره ائمه اطهار، اعلام نظر به ویژه آنجا که نتایج متضمّن خدشه به آبروی افراد است برمبنای محکم مو استوار باشد.

«والعاقبه للمتقین»

روابط عمومی و امور بین‌الملل دیوان محاسبات کشور

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها