با تعطیلی پالایشگاه «گرانپویی» واقع در جنوب شرق پاریس به دلیل ادامه اعتصابات، فعالیت شرکت توتال در فرانسه مختل شد.

اعتصاب در فرانسه| فعالیت «توتال» مختل شد/ نگرانی درباره وضعیت سوخت در فرانسه

قدس آنلاین؛ به نقل از رویترز، تولید پالایشگاه و فعالیت مخازن ذخیره نفت شرکت توتال در «گرانپویی» واقع در جنوب شرق پاریس در پی رأی کارگران اتحادیه کنفدراسیون عمومی کار از امروز سه شنبه متوقف می‌شود.

اعضای مهم‌ترین اتحادیه صنفی کارگری در فرانسه در ادامه تحرکات اعتراضی به قانون جدید بازنشستگی دولت، دیروز دوشنبه به توقف تولید در یکی از کلیدی‌ترین پالایشگاه‌های این کشور رأی دادند.

با رأی به توقف تولید در پالایشگاهی مهم که نیازهای پاریس، پایتخت و مناطق اطراف آنرا تأمین می‌کند جنبش اعتراضی و نیز اعتصاب‌های سراسری بر ضد اصلاح قانون بازنشستگی عملاً از روز دوشنبه وارد مرحله جدیدی شد.

دولت فرانسه با اجرای طرح اصلاح نظام بازنشستگی قصد دارد مقررات سختگیرانه‌تری را در این زمینه برای کارکنان شرکت راه آهن ملی فرانسه و سازمان حمل و نقل پاریس به اجرا بگذارد. دولت امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری، همچنین در نظر دارد که همه فرانسوی‌ها، اعم از کارکنان بخش دولتی و خصوصی را ترغیب کند تا برای جلوگیری از کاهش مستمری دوران بازنشستگی شأن به جای ۶۲ سالگی در سن ۶۴ سالگی بازنشسته شوند.

این تصمیم سبب شده تا بخش عمده‌ای از سیستم حمل و نقل فرانسه از دو هفته گذشته تاکنون در پی اعتصاب‌های فلج کننده دستخوش اختلالات کم سابقه‌ای شود و معترضان خشمگین در جریان تظاهرات پراکنده در پاریس و دیگر شهرهای این کشور با مأموران پلیس درگیر شوند.

اتحادیه کنفدراسیون عمومی کار فرانسه موسوم به CGT که تاکنون کم‌ترین نرمش را در برابر درخواست‌های دولت برای پایان دادن به اعتصاب‌ها و تعلیق آن در طول تعطیلات پایان سال میلادی از خود نشان داده اینک و با رأی روز دوشنبه زمینه توقف فعالیت یکی از مهم‌ترین پالایشگاه‌های نفت این کشور را فراهم کرده است.

رأی به توقف تولید در یکی از کلیدی‌ترین پالایشگاه‌های نفت فرانسه با آنچه نخست وزیر این کشور درباره نبود نگرانی برای تأمین سوخت مورد نیاز پمپ بنزین‌ها بر آن تاکید دارد در تناقض آشکار است.

«ادوارد فیلیپ» نخست وزیر فرانسه دیروز دوشنبه در پیامی به مردم کشورش مدعی شده بود که برغم دعوت اتحادیه‌های صنفی به توقف تولید در پالایشگاه‌ها سوخت رسانی به جایگاه‌ها طبق روال معمول انجام می‌شود.

برچسب‌ها