رئیس بنیاد مستضعفان گفت: این نهاد برای سال گذشته، تاکنون ٦٧٠ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده است و سال آینده نیز یک هزار و ٦٠٠ میلیارد تومان مالیات پرداخت خواهد کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان مالیات پرداختی این سازمان را اعلام کرد

قدس آنلاین: «پرویز فتاح» روز سه شنبه در نشست خبری که در ساختمان بنیاد مستضعفان برگزار شد، افزود: به دلیل جایگزینی مالیات به جای نفت در بودجه سال آینده، مالیات بنیاد مستضعفان نیز افزایش یافته است.

فتاح به ارائه گزارشی از رقم پرداخت مالیات از سوی بنیاد مستضعفان گفت: رقم مالیات سال ٩٦ به طور کامل پرداخت شده است.

وی اینکه گفته می شود بنیاد معاف از مالیات است را تکذیب کرد و گفت تمام شرکت های بنیاد مستضعفان باید مالیات پرداخت کنند.

فتاح در عین حال از زیان‌ده بودن ٣٦ شرکت بنیاد در سال ٩٧ خبر داد و گفت: از تعداد ١٦٩ شرکت فعال بنیاد حدود ٣٦ شرکت زبان‌ده بودند که علت زیان‌دهی نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت دلار بوده است.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: این نوید را می دهیم که با اقدامات انجام شده وضعیت زیان شرکت های بنیاد در سال ٩٨ کاهش یابد.

فتاح در عین حال خبر داد که بعد از هشدار بنیاد برای بازپس‌گیری املاک مصادره شده توسط برخی افراد، یک هزار و ۱۰۰ پرونده شکایت به قوه قضاییه ارسال شده است و با دستور رئیس قوه قضاییه اکنون در چند شعبه درحال بررسی است.

وی خبر داد که تاکنون ٦٠ درصد احکام صادر شده به نفع بنیاد مستضعفان بوده است و گفت: با اینکه املاک دست کدام فرد خاص است کاری نداریم و اگر ملکی مصادره شده باید بازپس داده شود.

وی اعلام کرد: یکی از برنامه های مهم ما باز پس‌گیری کاخ مرر از مجمع تشخیص مصلحت بود که سرانجام موفق شدیم و اکنون با هزینه بنیاد در حال بازسازی این مکان هستیم و اجناس باقی مانده در انبارها نیز به این مکان منتقل خواهد شد و بعد از مدت ها درب کاخ مرمر در دهه فجر امسال به روی مردم باز می‌شود.

فتاح خبر داد که موزه دفینه در میرداماد تهران نیز  با هزینه کلانی بازسازی شد و برای سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی گفت: همچنین موزه خودرو بازسازی می‌شود و خودروهای تاریخی که دست برخی سازمانها است به این موزه منتقل می شود.

رئیس بنیاد مستضعفان از تکمیل موزه رامسر خبر داد و گفت: در سال آینده این موزه نیز به عنوان یکی دیگر از فعالیت‌های اقتصادی- فرهنگی بنیاد مستضعفان افتتاح می‌شود.

فتاح همچنین خبر داد که با تلاش‌های بنیاد مستضعفان تمام املاکی که توسط رضاخان به زور از مردم گرفته شده است تا سال آینده با سند به مردم تحویل داده می شود.

وی با اعلام اینکه تلاش بنیاد در شرایط تحریم بی اثر کردن تحریم ها است ادامه داد: برنامه بنیاد در ٩ ماهه نخست سال محقق شده است و درآمد بنیاد از محل فروش شرکت هایش امسال به رقم ٢٦ هزار میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها