معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان رضوی گفت: با برخوردهای سلبی نسبت به تولیدکنندگان ضعیف‌تر مخالفم، ابتدا در برخوردها باید شرایط ایجابی را فراهم کرد سپس به سراغ اقدامات سلبی رفت.

برخوردهای سلبی نارضایتی اجتماعی را به همراه دارد

به گزارش قدس آنلاین، حسن جعفری  در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: انتصابات بانوان ما در پست‌های مدیریتی حداقل ۱۷ درصد است.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری خراسان رضوی اقدامات سلبی را همراه با نارضایتی‌های اجتماعی دانست و اذعان کرد: در بحث توزیع شیر تولید شده توسط تولیدکنندگان سنتی موافق ساماندهی هستم تا برخی الزامات بهداشتی را در راستای امنیت غذایی به توزیع کنندگان شیر ابلاغ کنیم.

وی افزود: با برخوردهای سلبی نسبت به تولیدکنندگان ضعیف‌تر مخالفم، ابتدا در برخوردها باید شرایط ایجابی را فراهم کرد سپس به سراغ اقدامات سلبی برویم.

جعفری با اشاره به فعالیت ۱۵۰۰ توزیع‌کننده لبنیات سنتی در مشهد، یادآورشد: در بسته بندی شیرخام شناسنامه‌دار باید شرایط تسهیل شود من با برخوردها مخالفم اما اگر رغبت نشود برخوردها متفاوت می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی در ادامه با اشاره روند خدمتی برخی دستگاه‌ها در شهرستان زاوه، عنوان کرد: آموزش و پروش، تبلیغات اسلامی و کانون پرورش فکری باید طرح‌های فرهنگی خود را نسبت به شهرهایی مانند زاوه با سرعت بیشتری پیاده سازی کنند.

وی ادامه داد: در حوزه بحث‌های فرهنگی باید مطالعات علمی شود اگر موضوعی که فراوانی کمی دارد برجسته‌سازی شود به ضرر نظام است باید فراوانی را مورد بررسی قرار داد سپس آنها را مورد کندوکاو جدی قرار داد.

جعفری، بیان کرد: زاوه به دلیل محرومیت‌های خاص مورد توجه وزارت کشور قرار دارد، بسیار مهم است ادارات وقت ویژه و بودجه ویژه‌ای بگذارند، همه چیز منوط به پول نیست گاهی توان مردمی خود را مغفول گذاشته‌ایم و روی خیرین و هنرمندان سرمایه گذاری نشده است تا از ظرفیت‌های آنها برای حل مشکلات استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری با بیان اینکه رقمی ویژه برای حل برخی مشکلات فرهنگی زاوه تخصیص داده شده، خاطرنشان کرد: سایر دستگاه‌ها توجه ویژه‌ای کنند، حضور معاونین و مدیران بیشتر باشد اینکه یک شهرستان سوله ورزشی نداشته باشد بد است اینکه خیری نتوانیم پیدا کنیم تا سرمایه‌گذاری کند بدتر است.

 ۸۹ زن در پست‌های مدیریتی ادارات

در ادامه جلسه مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به طرح حکمیت برای کاهش طلاق در شهرستان‌ها، خاطرنشان کرد: این طرح در حال حاضر فقط در رشتخوار اجرا می‌شود اما این طرح به شوراهای مردمی تشکیل شده در این راستا، ارسال شده تا شهرستان‌هایی که می‌توانند آن را اجرایی کنند.

بی‌بی طاهره طهماسبی در خصوص تاکیدات استاندار خراسان رضوی و معاون سیاسی اجتماعی استاندار به این اداره کل، تصریح کرد: دو ماموریت ویژه استانداری به حوزه بانوان، پیگیری برای گسترش حضور مدیریت بانوان در پست‌های مدیریتی دستگاه‌ها و کارآفرینی بانوان است.

وی افزود: برنامه ما این است تا پایان سال مدیریت زنان در دستگاه‌های اجرایی ۲۰ درصد باشد و تا پایان ۱۴۰۰ بتوانیم این رقم را به ۳۰ درصد برسانیم، تاکنون نیز توانسته‌ایم ۱۰ درصد از خواسته‌های خود را در سال ۹۸ محقق سازیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به حضور ۸۹ زن در پست مدیریتی اداره‌ها، بیان کرد: براساس آمارگیری که تا پایان آذرماه از ۲۷ دستگاه انجام دادیم مشخص شد ۶ نفر معاون مدیرکل پایان نیز داشته‌ایم اما در ماه‌های اخیر علوم پزشکی با انتصاب پنج خانم بهترین عملکرد را داشته است.

موسوی ابراز کرد: ۷۱۷ نفر از بانوان کارآفرین شناسایی شده اما استاندار دستور شناسایی ۵ هزار نفر را صادر کرده، جهاد کشاورزی نیز ۶ نفر را مشخص کرده که قطعا بیشتر از این‌ها است.

وی ادامه داد: وزارت کشور برای برنامه‌های توسعه‌ای ۹ استان را مشخص کرده که در هر استان نیز یک شهرستان مشخص شده، در استان ما نیز تمرکز بر روی شهرستان زاوه است.

عدم توجه به شهرستان‌های دیگر گسترش حاشیه نشینی مرکز استان را به همراه دارد

در ادامه جلسه فرماندار زاوه با اشاره به جمعیت ۷۴ هزار نفری این شهرستان گفت: ۸۵ درصد جمعیت این شهرستان در روستا هستند.

محمود صادقی، تصریح کرد: زاوه جزو مناطق کمتر توسعه یافته است، همه روستاهای آن دارای زیرساخت‌های عقب افتاده‌ای در آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی هستند اما شهرستان فقیری نیستیم.

وی برخی کودک همسری‌های اتفاق افتاده در این شهرستان را حاصل فقر فرهنگی دانست و عنوان کرد: این نیست که بگوییم همه ازدواج‌های زودتر از موعد بر اساس فقر اقتصادی شهرستان است اما ثروت مردم در شهرستان ماندگاری ندارد و مردم درآمدهای خود را در شهرستان‌های دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند.

فرماندار زاوه با بیان برخی از کمبودهای عمرانی زاوه، اظهار کرد: این شهرستان با جمعیت بالا استخر ندارد، سالن ورزشی به اندازه نداریم در صورتی که همه این‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار است.

صادقی عدم توجه کافی به برخی از شهرستان‌ها را عامل گسترش حاشیه نشینی کلانشهرها دانست و عنوان کرد: امکانات شهرستان بسیار ضعیف است، ما اگر به شهرستان توجه نکنیم باید به حاشیه‌های مرکز استان توجه کنیم.

وی ادامه داد: مدیران استانی به صورت ویژه به مشکلات زاوه بپردازند با این اعتبارات نتیجه نخواهیم گرفت اگر می‌خواهیم از حاشیه‌نشینی جلوگیری کنیم باید از الان تصمیم گیری کنیم و در حوزه برخورد با مشکلات اجتماعی دستگاه قضایی ورود جدی‌تری داشته باشد.

منبع: فارس 

برچسب‌ها