نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه قرآن بهترین وسیله راهبردی برای یک نهاد دفاعی و اسلامی است که لازمه‌ی آن صبر و بصیرت است، گفت: آمریکا دست از عداوت بر نداشته و قصد دارد دشمنی‌اش را غیر از گزینه نظامی نشان دهد که باید نسبت به آن گزینه‌ها آگاه و بصیر بود.

قرآن بهترین وسیله راهبردی برای نهادی دفاعی و اسلامی است/آمریکا از ارتش ایران ترس و هراس دارد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در اختتامیه سی‌ و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان و کارکنان آجا که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: عظمت قرآن آنقدر پر فراز و بالاست که هیچ منطقی جز ذات خود خداوند توانایی تبیین آن را ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: قرآن کتاب هدایت و هدایت به یک جانب ویژه است، این هدف یک‌ شخص نیست بلکه راه و جهت اقوم است که انسان مقاوم می‌سازد.

وی با اشاره به احیای قرآن و برنامه‌های فرهنگی آن توسط نهادی همچون آجا، اظهار کرد: بزرگترین اثرگذاری قرآن هدایت به جهت مقاومت است.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: نکته‌ای که شما عزیزان و فرماندهان این نظام باید درک کنید وظیفه سنگینی است که بر روی دوش شما قرار دارد، پرچم یک کشور بر دوش شما نیست بلکه پرچم کل اسلام و اعتلای اسلام است که سنگینی آن در این نهاد دفاعی بر دوش شماست.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: پرچم اسلام حمل نمی‌شود مگر بر دو توان، یکی مقاومت و دیگری بصیرت که این ارزنده‌ترین رسالتی است که شما عزیزان بر دوش دارید.

وی افزود: قرآن بهترین وسیله راهبردی برای یک نهاد دفاعی و اسلامی است که لازمه‌ی آن صبر و بصیرت است.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: برای هر مسلمانی در دنیا که لشکر ۳۱۳ نفری پیامبر در جنگ بدر و یا لشکر کم تعداد پیامبر در جنگ احزاب را توصیف می‌کنیم آن مسلمان شما عزیزان را به یاد می‌آورد و این از برکت انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: ما اگر به سراغ قرآن برویم و بخواهیم موقعیت امروز را با بصیرت قرآنی بفهمیم خودمان را در سیبل فتنه‌ها مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: این عظمت و هیمنه و اقتداری که شما عزیزان دارید باعث شده دشمن جرئت نزدیک شدن به شما را نداشته باشد.

آیت الله علم‌الهدی خاطر نشان کرد: در کره‌ی زمین هیچ ارتشی نیست که آمریکا از آن بترسد ولی از ارتش جمهوری اسلامی می‌ترسد و علت این ترس اقتدار باطنی و حمایت ۸۰ میلیون ایرانی از ارتش است. 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دشمنی‌های چندین ساله امریکا علیه ایران و ارتش، گفت: او دست از عداوت بر نداشته و قصد دارد دشمنی‌اش را غیر از گزینه نظامی نشان دهد و شما باید نسبت به آن گزینه‌ها آگاه و بصیر باشید.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی بیان کرد: در آن زمان حتی تسلیحات اولیه دفاعی هم نداشتیم ولی از همان زمان پیشرفت نظامی‌مان شروع شد.

پیشرفت ما نتیجه مدیریت ولایی رهبری است

آیت الله علم‌الهدی متذکر شد: این پیشرفتی که اکنون حاصل شده و آمریکای جهان خوار را از موشک‌های نقطه زن و دور برد ما وحشت زده کرده، نتیجه مدیریت درست و ولایی رهبری بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: اینکه در مسائل اقتصادی همچون مسائل نظامی موفق نیستیم علتش آن است که دستورات رهبری مورد اقتدا و عمل نیست و متاسفانه بعضی از مدیران حال حاضر ما پشت سر رهبری و دستوراتشان قرار نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: امروز اگر منتظران امام زمان بخواهند سپاهی را به عنوان سپاه امام زمان معرفی کنند شما عزیزان را معرفی می‌کنند چراکه ۴۰ سال است رهبری و فرماندهی شما ارتشی‌ها در دست رهبری بوده که حجت امام زمان(عج) است.

آیت الله علم‌الهدی بیان کرد: از ثقلین که پیامبر(ص) فرمود یک ثقلش قرآن است که شما عزیزان آن را بر دوش گرفته‌اید و یک ثقلش عترت است، برای زنده نگه داشتن عترت فقط دوست داشتن عاطفی کافی نیست بلکه اطاعت از رهنمودهای عترت نیاز است که مستلزم اطاعت از رهبری است.

منبع: فارس

برچسب‌ها