معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: این استان کسب رتبه دوم کشوری در حوزه شرکتهای دانش‌بنیان به لحاظ تعداد و فروش محصولات آنها را هدف‌گذاری کرده است.

خراسان رضوی کسب رتبه دوم کشور در حوزه دانش‌بنیان را هدف‌گذاری کرده است

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان امروز درهمایش "شرکتهای دانش بنیان، فناور و استارتاپهای خراسان رضوی با رویکرد تامین مالی و جذب سرمایه" در مشهد افزود: هدف‌گذاری برای کسب رتبه دوم در حوزه شرکتهای دانش‌بنیان نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی مرتبط است.

وی شکل گیری انجمن شرکتهای دانش‌بنیان در خراسان رضوی را اقدامی در جهت رفع موانع و مشکلات فعالیت این شرکتها دانست و افزود: رویکرد استان سپردن امور به بخش خصوصی است تا با حذف دیوانسالاری اداری، حضور بخش خصوصی در عرصه اقتصادی تقویت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: در این راستا "گروه کاری دانش‌بنیان" ذیل "کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری" با دبیری انجمن شرکتهای دانش‌بنیان شکل گرفته است و با طرح موضوعات مرتبط، مسیر مناسبی برای طرح مسایل و پیگیری در "شورای برنامه‌ریزی" و "کارگروه ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید" استان گشوده شده است.

رسولیان افزود: در سفر اخیر سرپرست نهاد ریاست جمهوری به مشهد، اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال برای تقویت صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مصوب شد، همچنین در نمایشگاهی که چند روز پیش با محوریت خراسان رضوی در تاجیکستان برپا شد تاجیکها علاقه زیادی برای مشارکت در حوزه فعالیتهای دانش بنیان خراسان رضوی نشان دادند.

وی اختصاص فضای ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب پارک ICT و اختصاص فضاهای خالی استان به استقرار این شرکت‌ها را از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه برشمرد و ادامه داد: سه موضوع تأمین مالی، رفع موانع و مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و ارائه فضای مناسب به آنان با جدیت در حال پیگیری است.

رسولیان تعداد شرکت‌های دانش بنیان خراسان رضوی را ۲۶۰ واحد و تعداد واحدهای فناور را ۶۵۰ واحد ذکر و بیان کرد: این شرکت‌ها ۷۳۰ محصول دارند که پارسال از این تعداد ۱۹۶ محصول صادر شد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها