سعید عزت‌اللهی کجاست؟ هافبک بلند بالای فوتبال ایران که اکنون می‌توانست در قلب اروپا و در مهم‌ترین تیم‌ها نقشی کلیدی ایفا کند چه حال و روزی دارد؟

قدس آنلاین:  سعید عزت‌اللهی کجاست؟ هافبک بلند بالای فوتبال ایران که اکنون می‌توانست در قلب اروپا و در مهم‌ترین تیم‌ها نقشی کلیدی ایفا کند چه حال و روزی دارد؟ عزت‌اللهی را حتی در لالیگا می‌دیدند و این پیش‌گویی زمانی به حقیقت نزدیک‌تر می‌شد که او به مانند سردار آزمون درخششی خیره کننده در روستوف داشت و حتی در لیگ قهرمانان اروپا نیز نمایشی تحسین برانگیز از خود به جا گذاشته بود. عزت‌اللهی اما پس از فراز چشمگیری فرودی چشمگیرتر داشت و به واقع می‌توان ادعا کرد که او پس از حضور درجام جهانی فوتبال هرگز نتوانست درتیم‌های باشگاهی‌اش اثرگذار باشد و با سرعت برق سیرنزولی را پیمود.

*گم شده در جزیره

عزت‌اللهی که پس از جام جهانی راهی ریدینگ انگلیش شده بود این باور را در اذهان همگان تقویت کرد که در لیگ جزیره به مهره‌ای مهم و بی بدیل تبدیل شود اما او حتی نتوانست به اندازه تعداد انگشتان یک دست در ترکیب این تیم قرار بگیرد. پس از آن تجربه تلخ سعید به تیم یوپن(اوپن) بلژیک نقل مکان کرد اما در این تیم هم فقط یک بار درترکیب قرار گرفت تا فقط نظاره‌گر بازی‌های امید ابراهیمی دیگر هم تیمی ایرانی‌اش دراین تیم بلژیکی باشد.

*بازگشت به نصف جهان؟

عزت‌اللهی سیرنزولی خود در فوتبال را به حدی پرشتاب طی کرده که حالا صحبت از حضورش در ترکیب سپاهان است و مدیربرنامه‌های او که دیگر تیمی را در اروپا خواهان این بازیکن نمی‌بیند تنها راه چاره را بازگشت به لیگ ایران می‌داند. شاید بازی در سپاهان بتواند سعید را به روزهای اوج بازگرداند به خصوص اینکه سپاهان در این پست چند مصدوم هم دارد و به دلیل آسیبی که نقی‌زاده و بحیرایی دیده‌اند زرد پوشان عمیقاً به یک بازیکن در این پست احساس نیاز می‌کنند.

*استثمار روس‌ها

سپاهانی‌ها اما درحالی با باشگاه یوپن وارد مذاکره شده اند که اساساً نقطه مذاکره برای خرید این بازیکن باشگاه بلژیکی نیست. سپاهانی‌ها پس از رایزنی با مدیربرنامه‌های سعید تازه متوجه شدند که باید نظر مساعد مدیران باشگاه روستوف را برای حضور این بازیکن درترکیب تیمشان جلب کند. روستوفی‌ها دراقدامی آینده نگرانه و شاید استثمارگرانه! هرسال که سعید را قرضی به تیم‌های دیگر دادند یک سال به ازای هرسال قراردادش را اضافه کردند اکنون عزت‌اللهی طبق آماری که از این باشگاه گرفته شده همچنان دو سال دیگر تحت قرارداد با باشگاه روسی است و چنانچه سپاهانی‌ها نیز خواهان سعید باشند باشگاه روسی باز هم یک سال دیگر قرارداد با عزت‌اللهی را افزایش خواهد داد تا همچنان مالک بی چون وچرای این بازیکن باشد. در واقع این باشگاه ملوان نبود که وقتی عزت‌اللهی را ساخت از کنار این بازیکن سودهای کلان به جیب زد، این روس‌ها بودند که همواره برنده جا به جایی‌های عزت‌اللهی لقب گرفتند.

برچسب‌ها