رئیس اقلیت‌ سنای آمریکا خواستار حضور مقامات کلیدی کاخ سفید در جلسه مربوط به استیضاح رئیس‌جمهور این کشور شد.

شومر خواستار شهادت مقامات کاخ سفید در جلسه استیضاح ترامپ شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری هیل، چاک شومر، رئیس اقلیت‌ دموکرات سنای آمریکا روز دوشنبه بار دیگر خواستار حضور مقامات اصلی دولت در جلسه استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور شد.

این درخواست شومر در بحبوحه انتشار گزارش نیویورک تایمز در خصوص جزئیاتی از تلاش کاخ سفید برای جلوگیری از پرداخت کمک ۴۰۰ میلیون دلاری نظامی به اوکراین مطرح شد.

شومر در کنفرانسی خبری یک روز پس از انتشار گزارش نیویورک تایمز گفت: با توجه به تلاش ما برای دستیابی به اسناد و شاهدان کلیدی در جلسه استیضاح سنا، این افشاگری‌ها می‌تواند باعث تغییر بازی شود.

نیویورک تایمز به تازگی گزارشی را منتشر کرد که در آن به اقدامات برخی مقامات کاخ سفید برای جلوگیری از کمک نظامی آمریکا به اوکراین پرداخته شد. در این گزارش به نقش مقامات رسمی از جمله میک مالیوانی، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید، که مستقیما در بلوکه کردن کمک نظامی به اوکراین موثر بودند، اشاره شد. همچنین در این گزارش آمده این مقامات کاخ سفید می‌دانستند که این اقدام باعث واکنش سریع کنگره خواهد شد. 

شومر پیشتر نیز طی نامه‌ای خطاب به سایر سناتورها خواستار ارائه اسناد حساس دولت به عنوان مدرک در دادگاه استیضاح ترامپ شد. این درخواست شومر در حالی صورت گرفته که طی هفته گذشته خبرهای انتشار یافته، حاکی از تلاش کاخ سفید در پنهان کردن روابط ترامپ با اوکراین است.

شومر در نامه‌ای خطاب به همه سناتورها تصریح کرده که بر اساس جدیدترین سند لورفته، مایکل دافی، معاون وابسته به امنیت ملی در دفتر بودجه کاخ سفید، به مقامات پنتاگون در ماه ژوئیه دستور داده که از ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین «جلوگیری» کنند. شومر این را هم یادآور شده که احتمال پنهان نگه داشتن سایر ایمیل‌ها و ارتباطات مرتبط وجود دارد. اسنادی که به استیضاح مربوط می‌شود.

مجلس نمایندگان آمریکا سرانجام طرح استیضاح رئیس‌جمهور این کشور را با اکثریت آراء تصویب کرد. ترامپ پس از بیل کلینتون (چهل‌ودومین رئیس‌جمهور) و اندرو جانسون (هفدهمین رئیس‌جمهور)، سومین رئیس‌جمهور آمریکاست که طرح استیضاح او در مجلس نمایندگان تصویب شد. وی با دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره» روبروست.

پس از آنکه بندهای استیضاح ترامپ پنجشنبه گذشته با اکثریت آرا در مجلس نمایندگان به تصویب رسید، قرار شد این بندها در ماه ژانویه در سنا بررسی شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها