یک مقام مسئول سعودی بدون اشاره به حمله اخیر آمریکا به مقرهای الحشد الشعبی در عراق، از حمله راکتی چند روز پیش علیه نظامیان آمریکایی در این کشور ابراز نگرانی کرد.

حمایت تلویحی ریاض از حمله آمریکا به «الحشد الشعبی» عراق

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک مقام مسئول عربستان سعودی بدون محکوم کردن حمله اخیر آمریکا به مقرهای الحشد الشعبی در استان الانبار و نقض حاکمیت عراق گفت که ریاض با نگرانی زیاد، افزایش حملات تروریستی در عراق و تهدید امنیت و ثبات آن را دنبال می‌کند.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، با شبه‌نظامی و تروریست خواندن نیروهای الحشد الشعبی ادعا کرد: آخرین این حملات، حمله شبه‌نظامیان تروریست تحت حمایت رژیم ایران علیه نیروهای آمریکایی حاضر در عراق است که در چارچوب ائتلاف بین‌المللی ضد داعش فعالیت دارند.

این مقام سعودی که نامش فاش نشد، در ادامه به حمله راکتی صورت گرفته علیه پایگاه K1 در نزدیکی کرکوک در تاریخ ۲۷ دسامبر اشاره کرد و گفت: همین حمله موجب شد تا تدابیر دفاعی علیه گروه‌های تروریستی که در پشت این حمله قرار داشتند، اتخاذ شود.

این در حالی است که  به گفته منابع امنیتی عراق مکانی که از آنجا راکت‌ها به سوی پایگاه K1 شلیک شده، شامل روستاها و خانه‌هایی است که محل تردد عناصر داعش است.

وی تاکید کرد: عربستان سعودی این حملات تروریستی را محکوم می‌کند و تاکید دارد که این حملات که از سوی شبه‌نظامیان تروریست انجام می‌شود و حاکمیت عراق را نقض می‌کند و امنیت و ثبات آن را به خطر می‌اندازد، مستقیم بر تلاش‌های مبارزه با تروریسم تاثیر می‌گذارد.  این امر مستلزم حمایت از تلاش‌ها برای همکاری میان دولت عراق و نیروهای ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی آمریکا و تحقیق درباره حادثه ۲۷ دسامبر و اتخاذ تصمیمات مناسب برای جلوگیری از تکرار چنین اقدامات خصمانه تحت حمایت نظام ایران است.

این موضع‌گیری در حالی اتخاذ می‌شود که دو روز پس از حمله راکتی به پایگاه نظامی K۱ در کرکوک که به گفته رویترز و ائتلاف آمریکا در عراق طی آن یک پیمانکار آمریکایی کشته و پنج نظامی نیز زخمی شدند، آمریکا مقرهای گردانهای حزب‌الله  زیرمجموعه سازمان الحشد الشعبی را در الانبار هدف قرار داد و موجب شهادت ۲۸ نفر و مجروحیت ۵۱ تن شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها