بر اساس گزارش تازه مراکز آمار آمریکا، کاهش میزان زاد و ولد در این کشور ادامه دارد.

ادامه روند کاهش زاد و ولد در ۴۲ ایالت آمریکا

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس گزارش آماری روز دوشنبه اداره ملی سرشماری جمعیت آمریکا، کاهش میزان زاد و ولد در آمریکا همچنان ادامه دارد و ۴۲ ایالت و منطقه فدرال کلمبیا در سال ۲۰۱۹ به نسبت سال قبل میزان زاد و ولد کمتری داشته اند و تنها در هشت ایالت این میزان افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، تعداد زاد و ولد در سال‌های اخیر کمتر شده و تعداد مرگ و میرها نیز در حال افزایش است و میزان رشد طبیعی جمعیت (یا تولد منهای مرگ و میر) در یک دهه گذشته به طور مداوم کاهش یافته است.

جمعیت این کشور در سال جاری میلادی ۳۲۸ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۵۲۳ نفر برآورد شده که بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ تنها نیم درصد رشد داشته و یک میلیون و ۵۵۲ هزار و ۲۲ نفر افزایش یافته است. رشد سالانه در این دهه در دوره بین ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ به ۰.۷۳ درصد رسید. از آن زمان بین سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ ادامه روند کاهشی چند ساله را شاهد بوده است.

«ساندرا جانسون» جمعیت شناس و کارشناس اداره ملی سرشماری جمعیت در این باره گفت: در حالی که افزایش رشد طبیعی جمعیت بزرگترین کمک به افزایش جمعیت آمریکاست، این میزان در طی ۵ سال گذشته روند کاهشی داشته است. افزایش رشد طبیعی، در سال ۲۰۱۹ برای نخستین بار در چند دهه گذشته به زیر یک میلیون نفر کاهش یافت.

در گزارش اداره سرشماری جمعیت آمریکا آمده است: بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ میلادی ۱۰ ایالت با کاهش جمعیت خود روبرو بودند. ۱۰ ایالت که جمعیت آن کاهش داشته به ترتیب شامل نیویورک، ایلینویز، ویرجینیای غربی، لوئیزیانا، کنتیکت، می‌سی سی پی، هاوایی، آلاسکا، ورمونت و نیوجرسی هستند.

ایالت‌های جنوبی آمریکا - دارای چهار منطقه بزرگ با جمعیت ۱۲۵ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۴۴۸ نفر در سال ۲۰۱۹ - شاهد بیشترین رشد عددی (یک میلیون و ۱۱ هزار و ۱۵ نفر) و درصد رشد (۰.۸ درصد) بین سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ بوده است. این رشد عمدتا در نتیجه افزایش رشد طبیعی جمعیت (۳۵۹ هزار و ۱۱۴ نفر) و مهاجرت داخلی (۴۰۷ هزار و ۹۱۳ نفر) حرکت مردم از یک منطقه به منطقه دیگر بوده است.

ایالت‌های شمالی آمریکا - دارای چهار منطقه کوچک با جمعیت ۵۵ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۸۰۳ نفر در سال ۲۰۱۹، برای نخستین بار در این دهه با کاهش جمعیت روبرو بوده و جمعیت آن ۰.۱ درصد معادل با ۶۳ هزار و ۸۱۷ نفر کاهش یافته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها