معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور جزییات کمک بلاعوض ۵۸ میلیارد تومانی و همچنین تسهیلات ارزان قیمت ۱۳۷ میلیارد تومانی برای جبران خسارت سیل اخیر استان خوزستان را تشریح کرد.

جزییات کمک بلاعوض ۵۸ میلیارد تومانی دولت برای جبران خسارت سیل اخیر خوزستان

قدس آنلاین: حمید رضا عدل با اشاره به مصوبه جدید هیئت دولت در خصوص کمکهای بلاعوض برای بازسازی واحدهای مسکونی استان خوزستان، گفت: مبلغ 58 میلیارد و 800 میلیون تومان به صورت هزینه‌ای از محل منابع ماده 10 قانون تنظیم مقررات مالی دولت برای بازسازی بخشهای آسیب دیده ناشی از سیل و آب گرفتی مناطق مسکونی استان خوزستان در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار خواهد گرفت. 
به گفته معاون سازمان برنامه و بودجه، کمک بلاعوض جهت احداث 700 واحد مسکونی شهری به ازای هر واحد 12 میلیون تومان و مجموعا 8 میلیارد و 400 میلیون تومان اختصاص خواهد یافت. همچنین برای احداث 300 واحد مسکونی روستایی نیز مجموعا 3 میلیارد تومان و به ازای هر واحد 10 میلیون تومان اختصاص داده خواهد شد.
معاون سازمان برنامه و بودجه ادامه داد، کمک بلاعوض برای تعمیر واحدهای مسکونی، شهری، روستایی و تجاری به ازای هر واحد 5 میلیون تومان و مجموعا 12,5 میلیارد تومان خواهد بود.
عدل با بیان اینکه، میزان کمک بلاعوض برای تامین لوازم معیشتی و لوازم خانگی تا سقف 5 میلیون تومان می‌باشد،  گفت: کمک هزینه اسکان موقف برای ساکنان 700 واحد مسکونی شهری مجموعا 8 میلیارد و 400 میلیون تومان خواهد بود.
معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت که به وزارت کشور، وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بانک مرکزی ابلاغ شده است، کمک هزینه اسکان موقت برای 300 واحد مسکونی روستایی 3 میلیارد تومان و برای پشتیبانی و ارائه خدمات فنی و مدیریتی و آوار برداری6 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
عدل با اشاره به بند دوم مصوبه هیئت دولت در خصوص بازسازی مناطق اسیب دیده استان خوزستان گفت: مبلغ 137 میلیارد تومان تسهیلات  بانکی ارزان قیمت با سود 4 درصد در مناطق روستایی و سود 5 درصد در مناطق شهری با راهبری بانک مرکزی از طریق بانکهای عامل با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت خواهد شد.
معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: 52,5 میلیارد تومان از این تسهیلات تا سقف 15 میلیون تومان برای تامین لوازم معیشتی، 37.5 میلیارد تومان برای تعمیر اماکن مسکونی و تجاری شهری و روستایی با سود و کارمزد 5 درصد و دوره بازپرداخت 7 ساله پرداخت خواهد شد.
وی افزود، همچنین برای بازسازی 700 واحد مسکونی شهری و 300 واحد مسکونی  روستایی 47 میلیارد تومان با دوره بازپرداخت 15 ساله پرداخت خواهد شد.
عدل در پایان گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت، سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت یارانه سود و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود تسهیلات اعطایی به خسارت دیدگان را تضمین و تعهد می‌نماید که هزینه‌های یاد شده پس از اعلام بانک مرکزی در لایحه بودجه سنواتی پیش بینی و به شبکه بانکی پرداخت نماید و  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز موظف است تا گزارش عملکرد این مصوبه را مقاطع زمانی سه ماه به سازمان برنامه و بودجه ارائه نماید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها