امام جمعه تایباد با انتقاد از خروج سرمایه از این شهرستان گفت: انصاف نیست جوان تایبادی برای کار به سمنان و سرمایه‌ی سرمایه‌داران تایبادی به مشهد و تهران برود.

انتقاد امام‌جمعه تایباد درباره خروج سرمایه از این شهرستان

به گزارش قدس آنلاین، مولوی غلام نبی توکلی در گردهمایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و افغانستان که در منطقه ویژه اقتصادی دو غارون برگزار شد، با بیان اینکه با ارتباطاتی که امروز برقرار می‌شود، رابطه دو ملت غیور و سربلند ایران و افغانستان مستحکم‌تر خواهد شد، اظهار کرد: تجار و سرمایه‌گذاران دو کشور از مجاهدان اقتصادی هستند و با برنامه‌ریزی که برای این منطقه می‌شود، دو غارون یک‌قطب بزرگ اقتصادی برای کشور خواهد شد.

امام‌جمعه تایباد افزود: منطقه ویژه اقتصادی دو غارون سال‌ها است بر سر زبان‌هاست، اما نمودی در شهرستان نداشته است، اما یقیناً با این برنامه‌ها و پیگیری فرماندار تایباد این منطقه می‌تواند برای هرات و تایباد یک فرصت کم‌نظیر برای توسعه باشد.

وی با انتقاد از سرمایه‌گذاران شهرستان که سرمایه‌های خود را به خارج از شهرستان یا استان منتقل می‌کنند، تصریح کرد: انصاف نیست جوان تایبادی برای کار به سمنان و سرمایه‌ی سرمایه‌داران تایبادی به مشهد و تهران برود، مطمئن باشید اگر شما برای خدا کار کنید و به فکر مردم خود باشید، خداوند سرمایه شما را می‌افزاید.

مولوی توکلی خطاب به تاجران و سرمایه‌داران افغانستانی علی‌الخصوص هرات افزود: پروژه‌های بسیار مهمی امروز کلنگ زنی می‌شود، این پروژه‌ها سرمایه‌گذار می‌خواهد، اگر تجار افغانستانی در این منطقه سرمایه‌گذاری کنند، یقین بدانند سرمایه آن‌ها در امن و امنیت خواهد بود و انتفاع سرمایه‌گذاری آن‌ها به ملت خودشان در اسلام قلعه و هرات بر خواهد گشت، و اصولاً فایده این ارتباطات نیز همین است.

امام‌جمعه اهل سنت در این همایش از سرمایه‌گذاران ایرانی و افغانستانی خواست تا در پروژه‌های بزرگ منطقه ویژه اقتصادی دو غارون سرمایه‌گذاری کنند تا انتفاع آن به مردمشان دو سوی مرز برسد.

همچنین محمدابراهیم پوپل؛ معاون پارلمانی رئیس اجرایی دولت افغانستان که به‌صورت ویدئو کنفرانس از مشهد مقدس صحبت کرد، گفت: ما یک ملت، در دو سوی مرز هستیم، با این تفاوت که ملت ما در آن‌سوی مرز در جنگ هستند و لازم است خدمات مطلوبی برادرانمان در این‌سوی مرز به مردم افغانستان ارائه دهند.

وی افزود: قبل از این جلسه در جلسه‌ای دیگر، مشکلاتی که در نقطه صفر وجود داشت را مطرح کردیم که امیدواریم برطرف گردد. اگر حکومت‌ها در جهت توسعه روابط سیاسی اقتصادی دو کشور وارد نشوند، مردم مرزنشین دست‌به‌دست هم خواهند داد و اقدامات بجایی در این جهت ارائه خواهند داد. ما در هر قسمت از این پروژه بزرگ در کنار برادرانمان در جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.

گفتنی است در این مراسم از سایت پلن شهرک سوخت در مشهد رونمایی و با حضور امام‌جمعه اهل سنت شهرستان و فرماندار تایباد کلنگ زنی شد.

منبع: مهر 

برچسب‌ها