محمد جواد جمالی گفت: گرچه شهید سلیمانی، زاده این کشور است اما فرزند همه مردم منطقه و محور مقاومت است و امروز خونخواهی از شهادت شهید سردار سلیمانی نه تنها درخواست مردم ایران است بلکه تمامی مردم منطقه خواهان این موضوع هستند که انشاالله به زودی محقق خواهد شد.

خونخواهی شهید سلیمانی به زودی محقق خواهد شد/ مسئولین اقدام مناسب را با توجه به شرایط تعیین خواهند کرد

قدس آنلاین: محمد جواد جمالی در گفت و گو با خبرنگار «قدس آنلاین» در واکنش به شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و تدابیر لازم برای پاسخگویی به جنایت آمریکا در این باره، اظهار داشت: جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس پیرامون شهادت سردار سلیمانی با اینکه روز جمعه برگزار می‌شد اما اکثریت اعضای کمیسیون در جلسه حضور یافتند و برخی از مسئولین امنیتی و اطلاعاتی کشور نیز با حضور خود در جلسه درباره جزئیات سفر سردار شهید سلیمانی، نحوه شهادت ایشان و مسائل پیرامونی آن توضیحاتی را ارائه دادند. حدود چهارده نفر از اعضا نظرات خودشان را در این جلسه ابراز کردند و در مورد نحوه برخورد جمهوری اسلامی نسبت به این جنایت آمریکا بحث و تبادل نظر شد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی گفت: همه حاضران در جلسه درباره این موضوع که بایستی نسبت به جنایت آمریکا در شهادت سردار سلیمانی پاسخگویی قاطع صورت بگیرد متفق القول بودند و تاکید داشتند این پاسخگویی باید صریح، شفاف و قاطع باشد. گرچه معتقدیم که قطعاً نوع انتقام گیری برای دشمن تلخ خواهد بود اما مسئولین عالی رتبه اطلاعاتی، امنیتی و نظامی کشور با توجه به کیفیت، زمان و شرایط موجود را بهترین تصمیمات مقتضی را اتخاذ و اجرایی خواهند کرد.

شهید سلیمانی فرزند همه مردم منطقه و محور مقاومت است

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: گرچه شهید سلیمانی، زاده این کشور است اما فرزند همه مردم منطقه و محور مقاومت است و امروز خونخواهی از شهادت شهید سردار سلیمانی نه تنها درخواست مردم ایران است بلکه تمامی مردم منطقه خواهان این موضوع هستند که انشاالله به زودی محقق خواهد شد.

محمد جواد جمالی افزود: علاوه بر این، آخرین خبرهایی که از دولت و مقامات آمریکایی ارائه شد، بیانگر وجود ترس و دغدغه بسیار شدید در بین آنان و برخی از کشورهای اروپایی بود و پیغام های زیادی هم به ایران دادند اما جواب قاطع  و کوبنده جمهوری اسلامی بر مبنای حقوق بین الملل خواهد بود. خوشبختانه دیدید که سازمان ملل، بسیاری از مسئولین سیاسی و حقوقی کشورها و همچنین شورای امنیت ملی عراق که این فاجعه در آن کشور رخ داده است این اقدام را محکوم کردند.

خشم و انزجار از جنایت آمریکایی‌ها محدود به گروه و حزب خاصی نیست

این نماینده مجلس بیان کرد: ما بر مبنای حقوق بین الملل حق خودمان می دانیم که پاسخ این جنایت آمریکایی ها را بدهیم و در حالی آمریکایی ها پس از این اقدام گستاخانه در پیام هایی درخواست مذاکره داشتند اما هرگز درخواست رئیس جمهور افراطی و غیر قابل اعتمادی آمریکا را نمی پذیریم . جمهوری اسلامی این اقتدار را دارد که انتقام خون بهترین فرزند این ممکلت و ملت را بگیرد و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم پس از انجام هماهنگی های لازم اطلاعیه ای را  در این  زمینه صادر کرد.

وی همچنین اظهار داشت: شهید سلیمانی با حضور دنیوی خود باعث برکات زیادی برای مردم ایران و منطقه بود و در حال حاضر هم مشاهده می کنید که مردم چگونه پرشور و با اندوهی عمیق به عزاداری می پردازند. ناراحتی از شهادت سردار شهید سلیمانی و خشم و انزجار از اقدامات آمریکایی ها به هیچ صنف، گروه و حزب خاصی اختصاص ندارد و همه آحاد جامعه ایرانی در این غم به سر و سینه می زنند و خواستار انتقام از آمریکا هستند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: علیرغم تمام برنامه ریزی هایی که دشمنان برای آشوب آفرینی و ایجاد تفرقه داشتند اما شاهدید که شهادت شهید سردار سلیمانی باعث وحدت جامعه شده است. معتقدیم در این برهه، خون شهید سلیمانی در حال خدمت به مملکت، انقلاب و اسلام است و قطعاً برخی از قفلها باید با خون هایی مانند خون پاک شهید سلیمانی باز شود و به امید خدا راه و مسیر انقلاب اسلامی را هموار کند.

رفتار آمریکایی‌ها ناشیانه و افراطی بود

نماینده مردم فسا گفت:  ترامپ روز جمعه از یکسو درخواست مذاکره داد و از سوی دیگر ایران را تهدید کرد که اقدام متقابلی انجام ندهد و حتی برخی مقامات آمریکایی مدعی شدند که مناطق نفتی ایران را زیر نظر دارند، این تناقضات در سخنان و رفتارهای آمریکایی ها از همان ابتدا مطرح بود. شخص ترامپ که روزگاری به اوباما انتقاد می کرد که اوباما برای رأی آوری در انتخابات ریاست جمهوری متوسل به جنگ افروزی و تنش آفرینی می شود اما در حال حاضر خودش همان اقدامات را انجام می دهد که البته این رفتارهای آنان نتیجه عکس خواهد داد. آمریکایی ها آنقدر ناشیانه و افراطی عمل می کنند که اول یک اقدام نابخردانه را انجام دادند و تازه پس از آن به فکر افتادند چگونه آنرا توجیه کنند.

محمد جواد جمالی همچنین ادامه داد: ساعت اولیه شهادت شهید سلیمانی، رفتار آمریکایی ها تماماً بر مبنای شوق و پایکوبی نسبت به شهادت ایشان بود اما پس از اینکه که دیدند تمام جامعه بین المللی و کشورها این اقدام را محکوم کردند تازه به دنبال پوشش و توجیه قانونی مسئله افتادند. اگر قرار بود ما به تهدیدات آمریکا توجه کنیم و دچار ترس شویم که از همان ابتدا تسلیم آمریکا می شدیم، به همین دلیل باید گفت مشکل آمریکا این است که درک صحیحی از انقلاب اسلامی، رهبری، مردم، فرهنگ شهادت و ایثار  مجاهدان ندارد.

آمریکا می‌خواهد ایران را به نوعی واکنش که مدنظرش است، بکشاند

وی ابراز کرد: آمریکایی ها مگر پس از شهادت سید عباس موسوی رهبر حزب الله لبنان در سال ۱۹۹۲  توانستند حزب الله را تضعیف کنند؟ مگر آنها توانستند با شهادت عماد مغنیه، جبهه مقاومت را تضعیف کنند؟ مگر آنها با ترور رهبران حماس ندیدند که حماس چگونه نسبت به گذشته قویتر شد؟ اینها فکر می کنند این مسائل و رشادت آفرینی ها قائم به شخص است، اما باید بدانند که طبق آیه « و لا تقولوا لمن یقتل فی سبیل اللّه أموات بل أحیاء ولکن لا یشعرون » شهیدان زنده اند و راه آنان پویاست و جریان دارد.  امروز این آیه خطاب به آمریکایی هایی است که شعور و درک شهادت را ندارند. اگر قرار بود که یک قلدر بین المللی بتواند هر کاری که دلش می خواهد در دنیا انجام بدهد، در اینصورت قبل از آن هیتلرهای زمان می توانستند تمام دنیا را یکدست تحت اختیار خود قرار بدهند. اما باید بدانند که مشیت و اراده الهی بالاتر از قدرت هر زوگویی مثل آمریکاست.

جمالی همچنین درباره حمله به تیم پزشکی عراق و احتمال انجام این اقدام از سوی آمریکایی ها برای تحریک ایران و عراق، گفت: آمریکا فعلاً مسئولیت حمله دوم به عراق را تکذیب کرده است. یکی از مسائلی که آمریکایی ها پیگیری می کنند این است که ایران را به نوعی واکنش که مدنظر خودشان است، بکشانند. البته مسئولین کشورمان اعلام کردند که هوشیاری لازم را پس از این جنایت خواهند داشت تا  در زمین آمریکایی ها بازی نکنند و اقدام مناسب را با توجه به نوع ، زمان و کیفیت مقابله با آمریکا را تعیین کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها