اهواز- مردم خوزستان از روز گذشته که خبر تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی را شنیدند در خیابان‌ها و در مسیر انتقال پیکرش ماندند و بسیاری از افراد شب را در این مسیر سر کردند تا صبح یک شنبه جزو نفرات اول مشایعت کننده سردار شهیدشان باشند.

«یزله های حماسی» در جنوب طنین انداز شد/ادای احترام خوزستان به سردار شهید

قدس آنلاین-گروه استان ها: فرودگاه اهواز، بیمارستان نفت، خیابان های ساحلی تا میدان مولوی از شب گذشته تا ظهر یک شنبه شاهد حضور مردم قدردان و انقلابی خوزستان بود که به عشق یک مرد فداکار که سایه داعش را از سر نظامشان دور کرد به این خیابان ها آمدند.

امروز بار دیگر مردم خوزستان علی رغم همه مشکلات اقتصادی اعلام کردند که در زمینه ارزش ها، شهدا ، انقلاب و نظام با کسی تعارف ندارند و اجازه نخواهند داد هیچ شخصی به نظامشان چشم بد داشته باشد.

وداعی پر شور

مردم ولایتمدار و شهید پرور استان خوزستان از ساعات آغازین صبح یک شنبه خود را برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهرش به محل‌های تعیین شده در اهواز رساندند.

این مراسم که قرار بود از ساعت هشت صبح از میدان مولوی اهواز شروع شود ولی به دلیل ازدحام بیش از پیش جمعیت با تاخیر آغاز شد.

منطقه امانیه اهواز از جمله میدان ساعت، خیابان دادگستری، خیابان ها عارف و انقلاب امروز مملو از جمعیتی بود که برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی آمده بودند.

امروز از فلکه ساعت تا پل سلمان فارسی اهواز خیابان ها مملو از جمعیتی بود که به عشق سردار دل ها آمدند تا بگویند «سردار یاد تو در دل های ما جاودان شده است»

با وجود اینکه مردم خوزستان از نقاط دور و نزدیک از شب گذشته خود را برای حضور در مراسم تشییع به اهواز رساندند و از ساعات اولیه در خیابان های اهواز تجمع کردند اما جمعیت همچنان در طول مسیر تشییع در حال افزایش بود و تمامی نداشت.

مردم مهربان عرب خوزستان در رثای سردار بی ادعایشان«یزله» کردند  و با صدای بلند گفتند: « سردار تو دیروز در سیل به یاریمان آمدی و ما امروز در پاسداشت تو حاضر شدیم تا بگوییم محبتهایت را فراموش نخواهیم کرد.»

حضور طوایف عرب در مراسم

عرب های خوزستان از لحظه انتشار خبر شهادت سردار سلیمانی با حضور در اماکن عمومی و برپایی مراسم عزاداری و یزله های حماسی ، ضمن ابراز غم و اندوه خود از این ضایعه ، ارادت خود را به نام و شخصیت بزرگ وی اعلام کردند.

طوایف مختلف عرب روز یک شنبه به رسم خود با حمل پرچم های عشیره های مختلف و به اهتزاز درآوردن پرچم ایران،  اعلام کردند در کنار سایر قشرهای مختلف ملت بزرگ ایران خواهان انتقام سخت دربرابر جنایت هستند.

آنان در مسیر مردم با برپایی موکب از شرکت کنندگان در این مراسم پذیرایی می کنند و به یاد این شهید جهانی صلوات و فاتحه خوانند. 

 حضور بزرگان عشایر بختیاری نیز با لباسهای محلی و موسیقی محلی خاص عزاداری، سنج و دمام حال و هوای دیگری به این مراسم داد.

ازدحام بیش از حد  در مسیر فرودگاه

ازدحام مردم اهواز در خیابان ها و به ویژه مسیر فرودگاه امروز به حدی بود که اجازه انتقال پیکر پاک شهید سلیمانی را به فرودگاه نمی داد.

بنا بر گفته محمد رضا رضایی مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان در حالی که قرار بود  پرواز حامل پیکر شهید سپهبد سلیمانی و دیگر همرزمانش به منظور طواف در حرم مطهر امام رضا(ع) از فرودگاه اهواز در ساعت ۱۰ امروز صبح انجام شود اما به دلیل حضور بسیار زیاد مردم در آیین تشییع امروز اجساد شهدا با تاخیر بسیار زیاد به فرودگاه رسید.

خادم الرضا به پابوس امام رضا(ع) رفت

مردم خوزستان امروز با چشمانی گریان و غمی سترگ سردار سلیمانی خادم امام رضا(ع) را بدرقه کردند تا قبل از اینکه چهره در نقاب خاک بکشد به پابوس امام رئوف برود.

پیکر مطهر شهید سردار سلیمانی ظهر یک شنبه با بدرقه خیل عظیم مردم انقلابی؛ خوزستان را به مقصد مشهد مقدس ترک گفت تا با حضور سایر مردم انقلابی ایران اسلامی در خراسان رضوی از میدان ۱۵ خرداد به سوی حرم مطهر رضوی تشییع و در حرم مطهر رضوی طواف داده شود .

برچسب‌ها