عضو شورای شهر مشهد از تصمیم‌گیری در خصوص نام‌گذاری مکان یا معبری به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در جلسه فوق‌العاده شورای شهر در روز شنبه آینده خبر داد.

آخرین خبرها از نام‌گذاری یک معبر به نام سردار سلیمانی در مشهد

رسائی فر/

عضو شورای شهر مشهد از تصمیم‌گیری در خصوص نام‌گذاری مکان یا معبری به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در جلسه فوق‌العاده شورای شهر در روز شنبه آینده خبر داد.

شهناز رمارم به خبرنگار ما گفت: به دلیل اینکه این هفته شورا جلسه‌ای نداشت و تعطیل بود، درخواست جلسه‌ای فوق‌العاده با محوریت تعیین مکان و معبری در شهر به نام سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی مطرح شد.

وی ادامه داد: بنا شد این جلسه ساعت 20 روز شنبه آینده در محل شورا برگزار شود.

وی در مورد مکان یا معابر مورد نظر شورا برای نام‌گذاری، اظهار کرد: چندین گزینه مورد نظر اعضای شورای شهر هست که از کمربند جنوبی گرفته تا میدان راه‌آهن و حتی میدان شهدا در این فهرست قرار دارند.

رمارم همچنین در واکنش به این پرسش که گفته می‌شود تغییر نام بولوار وکیل آباد به نام سردار سلیمانی مد نظر است، اظهار کرد: به اعتقاد من این کار درستی نیست، چراکه تجربه نشان داده مردم با این چنین تغییر نام‌هایی کنار نمی‌آیند و همان نام‌گذاری قبلی را استفاده می‌کنند. میدان تقی‌آباد مشهد چند سال است که به عنوان دکتر شریعتی تغییر نام داده شده، اما هنوز مردم لفظ میدان تقی‌آباد را برای آن استفاده می‌کند. همچنین بولوار میثاق که به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی تغییر یافت یا موارد دیگری که زیاد هستند.

وی افزود: به اعتقاد من اگر قرار است کار انجام شود در حد شأن و شخصیت سردار سلیمانی باید انجام شود به همین علت باید مکان و معبری که انتخاب می‌شود از روز بعد از انتخاب نام، توسط مردم به نام سردار حاج قاسم سلیمانی خطاب شود. اقدام نمادین در این مورد به هیچ عنوان در شأن این مرد بزرگ نیست.

برچسب‌ها