همدان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان ثبت نمایشگاه سراسری کتاب در تقویم فرهنگی همدان خبر داد.

ثبت نمایشگاه سراسری کتاب در تقویم فرهنگی همدان

به گزارش قدس آنلاین ، احمدرضا احسانی مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی همدان صبح چهارشنبه درافتتاح نمایشگاه سراسری کتاب در همدان اظهار کرد: این نمایشگاه از امروز۱۸ تا ۲۳ دی ماه برگزار شد.

احسانی گفت:در این نمایشگاه ۱۸۰ غرفه تشکیل شده و ۹۰ ناشر تخصصی کودک و نوجوان نیز حضور دارند زیرا همدان پایلوت برنامه‌های کودک و نوجوان است.

وی ادامه داد: نمایشگاه از ساعت ۹ تا ۱۲  ۱۵ تا ۲۰ برگزار خواهد شد که در صورت استقبال مردم، ساعت نمایشگاه تمدید می شود.

احسانی افزود: ساعات عصر نمایشگاه نیز همراه با اجرای برنامه‌های جنبی خواهد بود که یکی از این روزهای نمایشگاه اختصاص به ویژه برنامه شهید سردار سلیمانی خواهد داشت.

وی هدف برگزاری نمایشگاه کتاب را رونق بخشی به بازار نشر و افزایش شاخص های فرهنگی استان عنوان کرد و افزود: آسیب شناسی برگزاری نمایشگاه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از پیش‌بینی ایاب و ذهاب دانش آموزان به نمایشگاه خبر داد و افزود: آشنایی کودکان و نوجوانان با کتاب و نمایشگاه در توسعه فرهنگی این قشر اثرگذار خواهد بود.

احسانی با بیان اینکه ۵۹۴ ناشر متقاضی حضور در نمایشگاه بودند، یادآور شد: ۳۰۰ ناشر به صورت مستقیم و برخی به صورت نمایندگی از استان‌های تهران، همدان، قم، گیلان، مشهد  و قزوین درو ۱۳ ناشر از همدان در نمایشگاه حضور دارند.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به هزینه‌های سنگین کتاب، ۱۰ درصد تخفیف بن‌کارت‌ها و ۱۰ درصد تخفیف ناشران پیش‌بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان افزود: ۱۲ برنامه شاخص فرهنگی در ایام نمایشگاه کتاب برگزار خواهد شد؛ ویژه برنامه ای هم برای برگزاری در ساعت ۱۰ صبح روز جمعه ۲۰ دی ماه پیش بینی شده است.

برچسب‌ها