خراسان شمالی- مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: تکمیل ۱۰۰ پروژه‌ ورزشی این استان ۸۶۳ هزار نفری در شرایط فعلی ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی نیاز دارد.

پروژه‌های ورزشی خراسان شمالی ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی، کوروش بهادری میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه ها را ۵۰ درصد دانست و گفت: البته برخی از آنها تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی سالن ۶ هزار نفره بجنورد، سه هزار نفره شیروان، ۲ هزار نفره اسفراین، استخر فاروج و گرمه و خوابگاه ورزشی را از مهم ترین پروژه های نیمه تمام استان اعلام کرد.

بهادری اظهار داشت: این در حالی است که ۵۰ درصد این پروژه ها شامل سالن های ورزشی و سالن های روباز ورزشی در روستاها ساخته می شود.

وی با اشاره به برنامه های این اداره کل در راستای توجه به ورزش روستایی، خاطرنشان کرد: ساخت این پروژه ها تاثیر به سزایی در افزایش سرانه ورزشی روستاها و توجه بیشتر روستاییان به ورزش خواهد داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی یادآور شد: در سفر ریاست جمهوری به استان ۴۶۵ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های ورزشی استان در سال ۹۸ و ۹۹ مصوب شد که بیشتر این اعتبار در بخش پروژه های نیمه تمام هزینه می شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر سرانه ورزشی استان ۴۹ صدم درصد است که بهره برداری از پروژه های نیمه تمام ورزشی استان این میزان به ۶۶ صدم درصد افزایش می یابد.

برچسب‌ها