آئین بزرگداشت چهارمین سال درگذشت حمیدرضا عباسی؛ قاری و موذن حرم مطهر رضوی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد «حمیدرضا عباسی» در حرم رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، به مناسبت فرا رسیدن چهارمین سالگرد درگذشت حمیدرضا عباسی؛ قاری و موذن حرم مطهر رضوی، مراسم بزرگداشتی امشب بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور جمعی از اعضای جامعه قرآنی مشهد اعم از اساتید، قاریان و خانواده این فقید سعید در محل دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی واقع در صحن جمهوری این بارگاه منور برگزار شد
این مراسم نورانی و معنوی که مجید افخم‌الشعراء اجرای آن را به عهده داشت با تلاوت آیاتی از سوره مبارکه فاطر توسط هادی اسفیدانی؛ قاری ممتاز و موذن حرم مطهر رضوی و نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی در سال جاری آغاز شد.
در این مراسم همچنین جواد پناهی؛ قاری بین‌المللی و موذن پیشکسوت آستان قدس رضوی آیاتی از سوره مبارکه احزاب را با نوایی ملکوتی تلاوت کرد.  
اجرای تواشیح و همخوانی توسط گروه همخوانی «ولیعصر(عج)» از دیگر برنامه‌های این محفل قرآنی بود و سپس این مراسم معنوی و نورانی با قرائت دعای ختم قرآن پایان یافت.  
در این محفل نورانی حاضران با تلاوت قرآن و هدیه ثواب آن به روح حمیدرضا عباسی برای آن مرحوم از درگاه ایزد منان طلب مغفرت و علو درجات را برای این فقید سعید درخواست کردند.    
رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی در حاشیه این محفل مراسم گفت: حمیدرضا عباسی قلبی سرشار از محبت به قرآن و اهل بیت(ع) داشت و آنچه نام این قاری را ماندگار کرده اخلاق خوب و چهره خندان او است.
وی با بیان اینکه یک قاری علاوه بر قرائت و تلاوت قرآن باید منش قرآنی نیز داشته باشد، ابراز کرد: مرحوم عباسی در خانواده‌ای قرآنی بزرگ شده بود و پدر و مادر او را با محبت اهل بیت(ع) پرورش داده بودند.
شجاع با اشاره به حدیثی نورانی از امام رضا(ع)، بیان کرد: از منظر ایشان شیعیان واقعی کسانی هستند که قلبشان عاری از غل و غش و کینه باشد و مرحوم عباسی نیز هیچگاه از کسی کینه‌ای به دل نمی‌گرفت و با اطرافیان بسیار خوش برخورد و مهربان بود.
وی ابراز کرد: یک قاری قرآن باید اعمال و رفتارش منطبق با دستورات قرآنی باشد و حمیدرضا عباسی نمونه عینی چهره قرآنی متخلق به اخلاق و منش قرآنی بود.
گفتنی است: مرحوم حمید رضا عباسی ۹ دی ماه ۱۳۹۴ پس از داوری مسابقات قرآن بسیج استان سمنان درحال بازگشت به مشهد دچار سانحه رانندگی شد و به کما رفت و پانزدهم دیماه شمع وجودش خاموش شد و به دیدار حق شتافت.

منبع: استان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها