رییس اداره تبلیغات و مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نشریات برای جذب آگهی‌های دولتی باید دوره انتشارشان منظم باشد.

نشریات برای جذب آگهی‌ باید منظم منتشر شوند

به گزارش قدس آنلاین، محسن‌ سمیع امروز در نشست با اصحاب رسانه نیشابور افزود: وظیفه پخش این آگهی‌ها در بین نشریات بر عهده وزارت ارشاد است در حالی که برخی از دستگاه‌های دولتی آگهی‌های خود را به طور مستقیم بدون هماهنگی با ارشاد به نشریات مورد نظرشان ارجاع می‌دهند.
وی بدون اشاره به تعداد ماهانه آگهی‌های دولتی که به اداره ارشاد استان خراسان رضوی ارجاع داده می شود ادامه داد: پیش از این آگهی‌های دادگستری که روزانه افزون بر ۴۵۰ مورد می شد به سامانه ثنا منتقل شد اما هم اکنون  در کل حجم آگهی‌ های دولتی شامل ثبتی، مناقصه و مزایده نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته است.
رییس اداره تبلیغات و مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: عرضه و تقاضا در مطبوعات عکس شده و به همین خاطر مخاطبان نشریات به حاشیه رانده شده‌اند و  به دلیل اینکه رسانه‌ها برای تامین مخارج خود مجبورند به دنبال آگهی باشند استقلال رسانه‌ها محقق نمی‌ شود.
سمیع افزود: پیش از این به محض صدور پروانه، نشریه در سیکل حمایتی دریافت یارانه مطبوعاتی قرار می‌گرفت ولی طی بخشنامه جدید، نشریات برای دریافت یارانه حداقل باید سه سال از دریافت مجوزشان گذشته باشد و طی این مدت  عملکرد مناسبی هم داشته باشند.
مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها