رئیس سازمان هو اپیمایی کشوری گفت: آمریکایی‌ها و بوئینگ در چند ماه اخیر زیان هنگفتی دیده‌اند و هم‌اکنون اگر ببینند این سقوط به علت نقص فنی بوده است قطعا به شدت سهام بوئینگ نزول می‌کند و به همین دلیل این شایعات را مطرح می‌کنند.

آمریکایی ها نگران سهام بوئینگ هستند، نه جان مردم

قدس آنلاین:علی عابدزاده در برنامه امشب گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان اینکه توانایی خواندن جعبه سیاه را در کشور داریم، اظهار داشت: طبق قانون نمایندگان کشور مالک هواپیما (اوکراین) هم در کمیسیون بررسی سانحه حضور دارند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر طرح شایعه اشتباه سامانه پدافندی گفت: اصلا طرح موضوع سقوط به دلیل اصابت موشک منطقی نیست.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در ایکائو بین ساختارهای نظامی و غیرنظامی رابطه‌ها تعریف شده است و ارتباط ما با ساختار نظامی تابع مقررات است. 

وی تصریح کرد: در زمان سقوط بوئینگ ۹ فروند هواپیما در آن اطراف در حال پرواز داشتیم و مگر می‌شود پدافند هوایی به هواپیمایی شلیک کند که ۸ هزار پا ارتفاع دارد؟ 

عابدزاده تاکید کرد: آتش بیش از یک دقیقه در هواپیما بوده است و قبل از سقوط همه شاهدان آتش را دیده‌اند و اگر اصابت موشک بود هواپیما منهدم می‌شد. 

وی گفت: آمریکایی‌ها و بوئینگ در چند ماه اخیر زیان هنگفتی دیده‌اند و هم‌اکنون اگر ببینند این سقوط به علت نقص فنی بوده است قطعا به شدت سهام بوئینگ نزول می‌کند و به همین دلیل این شایعات را مطرح می‌کنند.

عابدزاده با تأکید بر اینکه فضای کشور ما برای پروازهای عبوری کاملا امن است، گفت: همین امروز تعداد پروازهای عبوری از فضای کشور نسبت به دیروز افزایش یافت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها