ایلام - بیش از ۱۳ سال از ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهر ایلام می گذرد و هنوز این پروژه به بهره برداری نرسیده است.

سکوهای ورزشگاه ایلام در انتظار تماشاچی

قدس آنلاین-گروه استان ها: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهر ایلام حدود ۱۳ سال پیش یعنی در سال ۱۳۸۵ عملیات اجرایی آن آغاز شد، ولی این پروژه هنوز به بهره برداری نرسیده است پروژه‌ای که به قول کارشناسان در حال فرسودن شدن است و شاید نتوان سال‌های زیادی از آن در صورت بهره برداری استفاده کرد.

وقتی کلنگ ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ایلام در سال ۱۳۸۵ به زمین زده شد، امید در دل جوانان این شهر برای توسعه فعالیت‌های ورزشی جوانه زد. ولی حالا بعد از ۱۳ سال نه‌تنها پروژه‌ آن به بهره‌برداری نرسیده، بلکه این ورزشگاه نیمه‌کاره در حال فرسودن شدن است.

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهر ایلام در سال ۱۳۹۲ یک بار صورت ناقص افتتاح شد و حالا در بلاتکلیفی کامل به سر می‌برد و بازدیدهای مکرر مسئولان کشوری و استانی تاکنون قفل این پروژه را باز نکرده است.

تاکنون مسئولان زیادی در همه رده‌ها اعم از وزیر، استاندار، مدیرکل و... از این پروژه بازدید کرده‌اند  و این پروژه ۴ دولت نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم را به چشم دیده ولی هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

نکته جالب این است که این پروژه تاکنون ۳ بار نام عوض کرده است؛ از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری تا ورزشگاه عدالت و حالا ورزشگاه الغدیر.

اواخر سال ۹۷ مسعود سلطانی فر وزیر ورزش در حاشیه بازدید از ورزشگاه عدالت شهر ایلام از تخصیص اعتبار در جهت تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری عدالت این شهر خبر داد و اعلام کرد: تاکنون ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این ورزشگاه به مساحت ۳۶ هزار متر مربع از محل اعتبارات ملی هزینه شده و برای تکمیل نهایی آن نیازمند ۷۰ تا ۹۰ میلیارد ریال اعتبار است حالا با گذشت ماه‌ها از بازدید وزیر بازهم اتفاقات خاصی در این پروژه رخ نداده است.

وعده ای که به سرانجام نرسید

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام  که پیش از این وعده داده بود این پروژه تا تیرماه امسال به بهره برداری می رسد اما این وعده نیز به سرانجام نرسید.

بهروز حیدرزاده با بیان اینکه در سطح استان و در حوزه ورزش، ۹۵ پروژه نیمه تمام وجود دارد بیان کرد: در تلاش هستیم که این پروژه‌ها را تکمیل و به سرانجام برسانیم.

وی افزود: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهر ایلام از پروژه‌های مهم و نیمه تمام ورزشی استان ایلام است که جزو اولویت‌های پروژه‌های عمرانی برای تکمیل شدن است.

وی تصریح کرد: این پروژه هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۲۲۱ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آن هم هزینه شده است.

وی از اختصاص مبلغ شش میلیارد تومان از سوی مدیرعامل شرکت توسعه ونگهداری اماکن ورزشی وزارت ورزش وجوانان برای بازسازی استادیوم ۱۵ هزار نفری خبر ایلام داد.

وی گفت: در سفر اخیر وزیر و ورزش جوانان به استان، برای تخصیص اعتبارات و امکانات مورد نیاز قول‌های ارزشمندی داده شد که امیدواریم این وعده‌ها به زودی محقق شوند و شاهد توسعه همه جانبه ورزش در سطح استان باشیم.

برچسب‌ها