یاسوج- داستان جذب و به‌کارگیری نیرو در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج قصه پر غصه‌ای است که با اعتراضات بسیاری در طول سال‌های گذشته همراه بوده است و حال که با ورود قانون بسیاری از پشت پرده‌های آن روشن‌شده است منجر به بی‌اعتمادی برخی از آزمون دهندگان و افراد جویای کار به نحوه استخدام‌ها در این استان شده است.

به کار گیری ۲۴۰ نفر بدون مجوز/پرداخت ضرر ۷۰ میلیارد ریالی توسط مسببان تخلف

قدس آنلاین-گروه استان ها: هرچند که پیش‌ازاین برای جذب نیرو در این دانشگاه آزمون‌هایی نیز برگزار شد اما گفته می‌شود این آزمون‌ها دچار اشکال و ابهام بوده و لذا  لو رفتن سؤالات و یا جابجایی اسامی افراد شرکت‌کننده در آزمون با پذیرفته‌شدگان در زمره همین اشکالات است.

درنهایت در حال حاضر بنا بر ادعای مسئولان تعداد ۲۴۰ نیرو به‌صورت غیرقانونی وارد این مجموعه شدند که بنا بر اظهارات مسئولان این دانشگاه کارایی لازم را برای این مجموعه نداشته و کاملاً مشهود است که به‌واسطه رابطه نه به‌واسطه ضابطه به این دانشگاه راه یافتند!

داستان  جذب این نیروها  هم ازاین‌قرار است که از سال ۹۶ و پیش از افتتاح بیمارستان شهید جلیل، تعداد زیادی نیرو به‌صورت غیرقانونی در این بیمارستان به کار گرفته شد و هرکدام دست‌کم یک سالی بدون حقوق و مزایا فعالیت داشتند و حالا برای خود حقی قائل‌اند.

البته گفته می‌شود برخی نیز در قالب نیروی خدماتی حاضر به فعالیت شده‌اند با این امید که بتوانند در پست‌های ستادی و تخصصی هم مشغول شوند.

البته این تخلف در طی سال‌های گذشته ازنظر مسئولان دور نماند چنانچه که سازمان بازرسی آذرماه سال ۹۷ به این پرونده ورود کرد و خواستار تعیین تکلیف نیروهایی شد بدون رعایت قانون جذب‌شده بودند.

نیروهای غیرقانونی باید اخراج شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این رابطه اظهار می‌کند: باوجود تلاش‌ برای کمک به ۲۴۰ نیرویی که بدون طی کردن مراحل قانونی و برگزاری آزمون و به‌صورت شرکتی در بیمارستان شهید جلیل به کار گرفته‌شده‌اند دستگاه‌های نظارتی مهرماه ۹۸ را پایان کار این افراد اعلام کردند.

یزدان پناه ادامه داد: درنهایت محاکمه مدیران اسبق دانشگاه و بیمارستان منجر به صدور رأی در تاریخ ۱۰ مردادماه ۹۸ شد و تخلف برخی مدیران مشهود و به مراجع قضایی معرفی شدند و اجازه فعالیت نیروهای جذب‌شده  تا تاریخ ۳۰ مهرماه ۹۸ و هم‌زمان با پایان  قرارداد شرکت برنده مناقصه تعیین شد پس‌ازآن فعالیت این نیروها در بیمارستان غیرقانونی بود.

وی بیان کرد: بنا به رأی سازمان بازرسی حقوق و مزایای ۲۴۰ کارگری که با این وضعیت در بیمارستان شهید جلیل یاسوج به کار گرفته شدند حدود ۷۰ میلیارد ریال است که باید توسط کسانی که اقدام به جذب و به‌کارگیری نیرو کردند، پرداخت شود.

وی ابراز می‌کند: بااین‌وجود به‌منظور جلوگیری از مسائل جانبی نمی‌خواستیم آن ها اخراج شوند و اعتقاد به امتحان محدود بین کارگران مشغول به کار داشتیم که با مخالفت نهادهای نظارتی مواجه شدیم لذا کارگران به اداره کار مراجعه و دانشگاه در حال پرداخت حقوق و مزایای آنها در یک و نیم سال گذشته است.

وی تاکید کرد: در این راستا مدیریت جدید دانشگاه علوم پزشکی نه در اخراج کارگران، نه در قانون شکنی مدیران سابق، نه در محاکمه آنها و نه در صدور حکم مدیران دانشگاه  نقشی نداشته‌است.

برچسب‌ها