قدس آنلاین- به دنبال توضیحات فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درخصوص پذیرفتن مسوولیت سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین جمعی کثیری از مردم ایران اسلامی با حضور در پارک ها و بناهای تاریخی به یاد هم وطنان فوت شده در این حادثه شمع روشن کرده و یاد آن ها را گرامی داشتند.

شام غریبان «ایران»

قدس آنلاین-گروه استان ها: گفتنی است شامگاه شنبه علاوه بر مردم دانشجویان سراسر کشور نیز در بسیاری از دانشگاه های کشور به یاد جان باختگان این حادثه در شهرهای مختلف شمع روشن کردند و خواستار برخورد قاطع با مسببان شدند.

یزد

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد به همراه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان نیز با حضور در منزل خانواده امیرحسین قربانی یکی از جان باختگان حادثه هواپیمای اوکراینی و دانشجوی رشته بیوشیمی در مقطع دکتری ایالت وینیپگ کانادا، از آنها دلجویی کرد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در این دیدار با تسلیت به خانواده های عزادار این حادثه، صبر در مقابل تقدیر الهی را نشانه انسان مؤمن و با تقوا دانست و افزود: این امتحان الهی است که خداوند بندگان خود را به این وسیله در معرض آزمون قرار می‌دهد.

اصفهان

جمعی از دانشجویان و مردم اصفهان شنبه‌شب به یاد جان‌باختگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراین با روشن کردن شمع با خانواده‌های آنان ابراز همدردی کردند.

این افراد با حضور در ضلع جنوبی سی و سه پل با روشن کردن شمع، یاد و خاطره جان باختگان هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین را که بیشترشان دانشجویان دانشگاههای مختلف ایران بودند را گرامی داشتند.

این دانشجویان همچنین با در دست داشتن شاخه گل و عکس های از جانباختگان، همدردی خود را با خانواده های آنان اعلام کردند.

بوشهر

مردم بندر بوشهر نیز شامگاه شنبه در حالی که باد سردی می‌وزید در بوستان ساحلی مرجان گرد هم آمدند و با روشن کردن شمع یاد قربانیان سانحه هواپیمای اوکراینی گرامی داشتند.

شیراز

برخی افراد در شیراز نیز شامگاه شنبه با روشن کردن شمع یاد جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای مسافربری در هجدهم دی‌ماه جاری را گرامی داشتند این افراد در خیابان ملاصدرای شیراز در سکوت و فضای آرام به یاد جانباختگان شمع برافروختند.

تهران

شماری از مردم تهران و دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، شریف و تهران نیز به یاد هم‌کلاسی های خود در سانحه سقوط هواپیما با در دست داشتن عکس مسافران جان باخته شمع یادبود روشن کردند و ضمن همدردی با خانواده های آنها یاد و خاطره دانش آموختگان را گرامی داشتند.

جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی و عده‌ای از بستگان جانباختگان در حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی نیز در مراسم دانشکده مکانیک این دانشگاه شرکت کردند و یاد و خاطره این عزیزان سفر کرده را گرامی داشتند و با نوشتن یادداشت‌هایی خواستار پیگیری مسوولان ذیربط شدند.

مازندران

جمعی از دانشجویان دانشگاه مازندران واقع در بابلسر نیز شنبه شب با روشن کردن شمع در جلوی در ورودی دانشگاه یاد و خاطره جان باختگان هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین را که بیشترشان دانشجویان دانشگاه های مختلف ایران بودند، گرامی داشتند.

این دانشجویان همچنین با نصب پارچه مشکی و پارچه نوشته های دیگر و عکس هایی از دانشجویان جان باخته ، به خانواده های آنان تسلیت گفتند.

رشت

همچنین جمعی از مردم شهرهای لاهیجان و رشت نیز روز گذشته به یاد جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در خیابان های گلسار و میدان شهرداری این شهر تجمع کرده و با روشن کردن شمع ضمن گرامی داشت یاد و خاطره جان باختگان این سانحه هوایی نسبت به نحوه اعلام و اطلاع رسانی نکردن به موقع در زمینه علت سقوط که منجر به کشته شدن مسافران و خدمه این پرواز شد، اعتراض کردند.

 در این تجمع برخی در طول این خیابان ضمن طی مسیر با شعارهای "عزا عزاست امروز روز عزاست امروز، ایرانی با غیرت صاحب عزاست امروز " با خانواده جانباختگان این حادثه همدردی کرده و اعتراض خود را از تاخیر در اعلام علت حادثه اعلام کردند.

در لاهیجان هم شرکت کنندگان ضمن همدردی با خانواده جانباختگان به همنوا با هم سرود "ای ایران" را خواندند و معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در این زمینه گفت : این تجمع‌ها با حضور نیروی انتظامی و در آرامش برگزار شد و مشکل خاصی نداشتیم .

همدان

گروهی از دانشجویان و شهروندان همدان نیز شب گذشته در اعتراض به اعلام دیرهنگام دلیل سقوط هواپیمای اوکراینی که منجر به جان باختن جمعی از هموطنان شد، مقابل دانشکده شیمی دانشگاه بوعلی تجمع کردند.

برچسب‌ها