یک نماینده روس با بیان اینکه تصمیم ایران در پذیرش مسؤولیت سقوط هواپیمای اوکراینی شجاعانه بود، گفت تهران با این کار نشان داد یکی از رهبران منطقه است.

اقدام ایران در پذیرش مسؤولیت سقوط هواپیما، شجاعانه و صادقانه بود

قدس آنلاین: اینترفکس، «لئونید اسلاتسکی» نماینده و رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه، اقدام ایران در پذیرش مسئولیت سقوط هواپیمای اوکراینی را شجاعت خواند.  

وی گفت: «با پذیرش مسئولیت در قبال ساقط شدن هواپیمای اوکراینی در روز چهارشنبه گذشته، تهران اتهامات اشتباه علیه این کشور مبنی بر در پیش گرفتن سیاست مخرب و فریبکاری را کنار زد».

این مقام روس توضیح داد: «علی‌رغم همه مسائلی که ایران را در برگرفته، رهبری ایران یک گام درست اتخاذ کرد. من مطمئنم که تهران هر کاری که لازم و ممکن باشد، برای ساماندهیِ پیامدهای این تراژدی وحشتناک اتخاذ خواهد کرد و راه حل و فصل مسائل با کی‌یف را پیدا می‌کند».

وی با اشاره به این اقدام صادقانه ایران اضافه کرد، واشنگتن طی سالهای اخیر بارها تلاش کرده است ایران را به عنوان یک حکومت مخرب و فریبنده معرفی کند.  

این نماینده پارلمان روسیه گفت: «با این کار، ایران این ارزیابی‌های مغرضانه را شکست داد و نشان داد که یکی از رهبران منطقه است».

وی تاکید کرد که «علت اصلی همه اینها، سیاستهای تهاجمی آمریکا در منطقه است. پذیرش مسئولیت در زمینه این اشتباه انسانی از سوی ایران شجاعانه بود و ایران تصمیم گرفت هیچ مانور و بازی سیاسی در این زمینه اتخاذ نکند و صادقانه و صراحتا مسئولیت آن را پذیرفت و تاسف و پشیمانی عمیق خود از این واقعه تراژیک را نشان داد.  

روز شنبه، ستادکل نیروهای مسلح ایران در خصوص سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین، با صدور اطلاعیه ای، این حادثه را ناشی از خطای انسانی دانست و  اطمینان داد بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی نماید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها