رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در این مجموعه گفت: دانشگاه امام رضا(ع) یک مکتب انقلابی است.

دانشگاه امام رضا(ع) یک مکتب انقلابی است

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی رجوعی، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)  در خصوص فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی این دانشگاه اظهار کرد: این دانشگاه در واقع براساس رتبه‌بندی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جزء دانشگاه‌های سطح یک محسوب می‌شود و اکنون نیز به‌عنوان دبیرخانه فرهنگی هیئت علمی دانشگاه‌های کشور در حال فعالیت می باشد.

اجرای طرح طریق رضوی

وی افزود: از جمله فعالیت‌هایی که تاکنون در دانشگاه امام رضا(ع) دنبال می‌شود، بحث برگزاری ۶ دوره طرح طریق رضوی است که در این طرح میزبانی از دانشجویان سراسر کشور در سه روز پایانی صفر که با پای پیاده به زیارت حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند را در دستور کار داریم و در سال جاری هم این طرح اجرا شد که با استقبال خوبی از سوی دانشجویان مواجه شدیم.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) عنوان کرد: برنامه‌های مختلف فرهنگی و رفاهی برای دانشجویان سراسر کشور که در این طرح شرکت می‌کنند همه ساله از سوی دانشگاه برگزار می‌شود.

ترویج سبک زندگی و سیره رضوی

وی اجرای طرح توانمندسازی اساتید را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه برشمرد و عنوان کرد: در اجرای این طرح با استقبال گسترده مواجه شدیم و قرار است این طرح را بین همه دانشجویان گسترش دهیم تا بتوانیم معارف اهل بیت(ع) و سبک سیره رضوی را بین همه ترویج کنیم.

رجوعی ابراز کرد: سومین فعالیت ما در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی اعزام دانشجویان به عتبات عالیات و همچنین برگزاری اردوهای راهیان نور در راستای تربیت نیروهای انقلابی است که در این خصوص نیز تاکنون ۱۵ دوره از پردیس خواهران و دو دوره از پردیس برادران به عتبات عالیات اعزام شدند که در ایام پیاده‌روی اربعین نیز این طرح اجرا و در مسیر پیاده‌روی نیز برنامه‌های فرهنگی متعددی برای دانشجویان زائر برگزار شد.

برگزاری برنامه‌های معرفتی و بصیرت

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) اضافه کرد: یکی از مباحثی که مورد تأکید ما در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) قرار دارد، برگزاری اردوهای جهادی است که با محوریت تشکل‌های دانشجویی، بسیج، انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی انجام می‌شود، ضمن اینکه به برگزاری دوره‌های معرفتی و بصیرت‌افزایی نیز پایبند هستیم.

وی ادامه داد: ما بر این عقیده هستیم که دانشگاه امام رضا(ع) یک مکتب انقلابی است و مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی و استفاده آنان از برنامه‌ها در حد قابل توجهی قرار دارد و در این مسیر نیز راه‌هایی برای مشارکت حداکثری پیش‌بینی شده است.

رجوعی اظهار کرد: در سامانه فرهنگی دانشگاه دانشجویان جدیدالورود علاقه‌مندی‌ها، تجارب، مهارت‌ها و ... را در خصوص فعالیت در حوزه فرهنگی، هنری و... وارد می‌کنند و این اطلاعات در اختیار معاونت فرهنگی دانشجویی قرار می‌گیرد و دانشجویان از ۴۰ انجمن و تشکل فعال در دانشگاه به یک یا چند تشکل بر حسب علاقه‌مندی و تجارب خود ورود کرده که در این راستا دانشجو ضمن فعالیت در این گروه‌ها از برنامه‌های هر تشکل و انجمن نیز بهره‌برداری لازم را خواهد کرد.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در خصوص ورود فارغ‎التصیلان این دانشگاه به بازار کار عنوان کرد: آستان قدس رضوی همانند یک دولت است و در همه حوزه‌های مدیریتی فعالیت دارد؛ لذا فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف در دانشگاه امام رضا(ع) در بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی مشغول به کار می‌شوند.

رجوعی بیان کرد: به‌عنوان مثال فارغ‌التحصیل رشته کتابداری در کتابخانه آستان قدس رضوی، فارغ‌التحصیل رشته ورزشی در مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی و فارغ‌التحصیل رشته فنی در سازمان اقتصادی و پروژه‌های فنی این مجموعه مشغول به کار می‌شود.

وی اظهار کرد: تعامل دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) با آستان قدس رضوی در حوزه معرفی دانشجویان برای مشغول به کار شدن فارغ‌التحصیلان در رشته‌های مختلف این مجموعه وجود دارد.

منبع: ایکنا 

برچسب‌ها