صدر اعظم آلمان با انتقاد شدید از سیاست تحریمی آمریکا در قبال خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا گفت: این خط لوله به نفع بخش قابل توجهی از قاره اروپا است.

انتقاد شدیدآلمان از سیاست تحریمی آمریکا در قبال خط لوله گاز روسیه

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از راشاتودی، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در نشست خبری مشترک با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، گفت: اجرای خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به "نورد استریم2" یک پروژه اقتصادی است که به نفع بخش قابل توجهی از قاره اروپاست.

وی از تلاش‌های آمریکا برای متوقف کردن این پروژه انتقاد کرد.

مرکل گفت: تحریم‌های آمریکا علیه این پروژه اشتباه هستند. سران روسیه و آلمان در این نشست تاکید کردند علیرغم تمام کارشکنی‌ها این پروژه اجرایی خواهد شد.

در ماه دسامبر وزارت امور خارجه آمریکا به شرکت‌های اروپایی حاضر در پروژه "نورد استریم2" اولتیماتوم داد در صورتی که تا روز 20 ژانویه از اجرای این پروژه عقب نشینی نکنند آنها را تحریم خواهد کرد.

آمریکا می‌گوید این مسئله به ضرر لهستان  و اوکراین خواهد بود چراکه آنها سود ناشی از انتقال گاز روسیه به اروپا از خط لوله قبلی را از دست می‌دهند.

آمریکا همچنین مدعی است که با اجرای این خط لوله فرصت اروپا به تنوع بخشی به منابع تامین انرژی خود را محدود می‌کنند.

مرکل با رد این گونه ادعاها گفت: همه مقامات در آلمان و اروپا به دنبال تنوع بخشی به منابع گازی خود هستند و می‌گویند خط لوله نورد استریم دو برای اروپا بسیار مهم است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها