گیلان- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: طرح ساماندهی یادواره شهدای استان گیلان آماده شده و طی هفته‌های آینده از سوی استاندار به همه شهرستان‌ها و دستگاه‌های مربوطه ابلاغ می‌شود.

اجرای طرح ساماندهی یادواره‌های شهدای گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید گیلان ،عبدالله پاکاری ، از اجرای طرح نهضت دیدار با خانواده‌های شهدا همزمان با هفته بزرگداشت مقام شهدا خبر داد و اظهار کرد: این طرح که از سوی استاندار گیلان تصویب شده از هفته اول اسفندماه سال جاری ابلاغ می شود.

وی اولویت اجرای طرح را خانواده‌های شهدایی دانست که تاکنون سرکشی نشده‌اند و گفت: اجرای این طرح از اسفندماه ۹۸ آغاز و تا اردیبهشت‌ماه ۹۹ ادامه دارد. طی مدت مذکور با همه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان گیلان دیدار می کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با بیان اینکه بیش از ۹۰۰ یادواره شهید در طول سال در استان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون طرح ساماندهی یادواره شهدای استان گیلان آماده شده و طی هفته‌های آینده از سوی استاندار به همه شهرستان‌ها و دستگاه‌های مربوطه ابلاغ می‌شود.

پاکاری با اشاره به اینکه استان گیلان هشت هزار شهید، ۳۲ هزار ایثارگر، ۲۲ هزار جانباز و ۲۶۰۰ آزاده دارد، تصریح کرد: ایجاد اشتغال و احداث مسکن از مهمترین برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برای خانواده‌ها و فرزندان معظم شهدا و ایثارگران است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۰۰۰ هزار نفر از فرزندان ایثارگران در استان گیلان بیکار هستند، گفت: در راستای ایجاد اشتغال برای این افراد بنیاد شهید پرداخت تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل روستایی و اجرای پروژه‌های کارآفرینی را در دستور کار خود دارد و منتظر استخدام‌های دولتی نیست.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان احداث مسکن ایثارگران را از برنامه‌های مهم و محوری دانست و یادآور شد: ۱۳ درصد از ایثارگران استان گیلان فاقد مسکن هستند.

پاکاری با بیان اینکه در راستای رفع موانع ساخت مسکن هر ماه از دو شهرستان استان گیلان سرکشی می‌کنیم، متذکر شد: مهمترین مشکل در حال حاضر تهیه زمین برای مسکن ایثارگران است که طبق هماهنگی‌های لازم با راه و شهرسازی و منابع طبیعی به تدریج این موانع را رفع خواهیم کرد تا همه ایثارگران استان صاحب مسکن شوند.

وی همچنین از بازسازی و نوسازی همه گلزارهای شهدای این استان خبر داد و تصریح کرد: استان گیلان ۱۲۸۱ گلزار شهید دارد که صد درصد این گلزارها بازسازی شده است.

برچسب‌ها