گیلان- مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از دستگیری ۲۱۶ حفار غیرمجاز و کشف و ضبط ۷۱۹ قلم انواع اشیای تاریخی و ۴۳ دستگاه انواع فلزیاب در ۹ ماهه سال جاری در گیلان خبر داد.

کشف بیش از ۷۱۹ اشیای عتیقه در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی گیلان ،شهرود امیرانتخابی از دستگیری ۲۱۶ حفار غیرمجاز و کشف و ضبط ۷۱۹ قلم انواع اشیای تاریخی و ۴۳ دستگاه انواع فلزیاب در ۹ ماهه سال جاری  در گیلان خبر داد و اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال ۷۸ هزار و ۹۷۴ مورد سرکشی از آثار و ابنیه های تاریخی گیلان توسط نیروی‌های یگان حفاظت استان صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۵ درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با تاکید بر جدیت هرچه بیشتر در خصوص حفاظت و حراست از اماکن و آثار تاریخی و فرهنگی استان، افزود: تشکیل پرونده قضایی علیه مجرمین و متخلفین حوزه میراث فرهنگی از ۴۴ فقره به ۷۴ فقره افزایش یافته است که رشد ۷۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

وی ادامه داد: کشف چهار مورد قاچاق و نگهداری اموال، ۴۱۱۵ مورد نظارت بر پروژه های عمرانی، اسکورت ۴۵ مورد محموله تاریخی، ۲۰۹ روز حفاظت از محل کاوش های باستان‌شناسی و ۹۲ مورد حفاظت از نمایشگاه‌ها و مراسمات از دیگر فعالیت‌های یگان‌ حفاظت میراث ‌فرهنگی گیلان در ۹ ماهه نخست سال جاری بوده است.

امیرانتخابی ضمن تقدیر از پرسنل یگان حفاظت میراث فرهنگی و نیروی انتظامی استان، گفت: حراست و صیانت از میراث‌ فرهنگی و آثار تاریخی مستلزم مشارکت‌ اجتماعی و همراهی و همکاری مستمر مردم است و در همین راستا تلاش می شود.

برچسب‌ها